  • 1. Data: 2009-07-24 15:41:32
    Temat: Rozliczenie się z portalu internetowego
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Zamierzam otworzyć serwis internetowy, gdzie "sprzedawał" będę
    programy indywidualnym klientom. Normalnie powinienem mieć chyba kasę
    fiskalną (po przekroczeniu obrotu - jako że sprzedaję programy nie na
    fizycznych nośnikach, ale w formie elektronicznej)? Szkopuł w tym, że
    to nie ja sprzedaje te programy tylko firma zajmująca się
    płatnościami, z którą podpisuję umowę. Jak tylko będę dostawał o tej
    firmy na koniec miesiąca jeden przelew, a sprzedaż indywidualnym
    klientom dokonuje ta firma. Ja na swojej stronie mam tylko linki do
    strony tej firmy, gdzie klienci indywidualni dokonują płatności. Pliki
    do pobrania również są na serwerach tej firmy.

    Jak można by to rozliczyć?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-07-24 20:00:42
    Temat: Re: Rozliczenie się z portalu internetowego
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Rafał Kowalczyk pisze:
> [...]
    > strony tej firmy, gdzie klienci indywidualni dokonują płatności. Pliki
    > do pobrania również są na serwerach tej firmy.

    Ale jak będzie z fakturami?
    Bo pewnie dostaniesz od pośrednika tylko fakturę za usługi pośrednictwa,
    a nie na całość.
    Tak więc transakcja będzie c(chyba) zachodzić między Tobą a klientami, a
    nie między Tobą a firmą pośredniczącą...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 3. Data: 2009-07-25 07:48:54
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 24 Lip, 22:00, Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>
    wrote:
> [...]
    > Tak więc transakcja będzie c(chyba) zachodzić między Tobą a klientami, a
    > nie między Tobą a firmą pośredniczącą...

    Ale pytanie - jak to rozliczać, jaki dokument mam wysłać klientowi
    skoro sprzedaję tylko w formie elektronicznej. Miałbym przesłać
    fakturę/rachunek/paragon np. w pliku pdf? Problem polega jednak na
    tym, że ja nie mam ŻADNYCH danych o tym kliencie. Nie mam żadnego
    kontaktu z indywidualnym klientem (poza kliknięciem w link na mojej
    stronie), tym zajmuje się ta firma pośrednicząca, z którą podpisałem
    umowę. Ta firma więc to rzeczywiście taki jakby pośrednik lub
    dystrybutor.

  • 4. Data: 2009-07-25 08:47:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

> [...]
    > fiskalną (po przekroczeniu obrotu - jako że sprzedaję programy nie na
    > fizycznych nośnikach, ale w formie elektronicznej)?

    Patrz wątek obok - jest odrębne "pozalimitowe" zwolnienie od kasy,
    pod warunkiem przyjmowania zapłaty "bankiem lub pocztą" (to nie
    cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
    które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*
    przelewu.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-07-25 08:50:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    fakturę/rachunek/paragon np. w pliku pdf? Problem polega jednak na
    tym, że ja nie mam ŻADNYCH danych o tym kliencie. Nie mam żadnego

    Drukujesz paragon i informujesz, ze jest do odbioru w Twojej siedzibie. Po
    prostu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-07-26 15:07:53
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 25 Lip, 10:50, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > tym, że ja nie mam ŻADNYCH danych o tym kliencie. Nie mam żadnego
    >
    > Drukujesz paragon i informujesz, ze jest do odbioru w Twojej siedzibie. Po

    A co dalej z tym paragonem zrobić? Trzeba go przechowywać przez jakąś
    ilość czasu, czy można go zniszczyć?

  • 7. Data: 2009-08-13 17:29:15
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 25 Lip, 10:47, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
    > które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*

    Dziękuje za wyjaśnienie.
    Tylko, że ja będę miał tylko jeden przelew - od tego właśnie
    pośrednika. Jak on miałby być opisany?

  • 8. Data: 2009-08-13 21:05:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Dziękuje za wyjaśnienie.
    > Tylko, że ja będę miał tylko jeden przelew - od tego właśnie
    > pośrednika. Jak on miałby być opisany?

    Znaczy pośrednik pośredniczy *tylko* w przyjmowaniu zapłaty, a nie
    w sprzedaży (wg.art.7.8 ustawy)?

    To widzę poważny problem.
    Przeczytaj:

    +++
    4) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia
    z obowišzku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników,
    którzy
    niezależnie od innych wymogów dotyczšcych zwolnienia z obowišzku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ewidencjonowania prowadzš szczegółowš ewidencję dowodów zapłaty,
    na podstawie której można ustalić również dane
    [ >> BACZNOŚC! << ]
    (w tym adres) osoby fizycznej
    ^^^^^^^^^^^^^
    [...spocznij...]
    nieprowadzšcej działalnoœci gospodarczej lub rolnika ryczałtowego,
    na rzecz których dokonano wysyłki towarów.
    ---

    Pośrednik musiałby dostarczać listę z wykazem transakcji oraz danych
    klientów, których transakcje dotyczyły.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-08-14 08:00:35
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 13 Sie, 23:05, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > ---
    >
    >   Pośrednik musiałby dostarczać listę z wykazem transakcji oraz danych

    Pośrednik CHYBA również uczestniczy w sprzedaży gier. Gdy klient
    kliknie w odpowiedni przycisk na mojej stronie, zostanie on
    przeniesiony na stronę tego pośrednika, gdzie może zakupić licencje na
    program. Czyli dokona tam płatności i ściągnie w zamian plik z
    programem z serwera który jest własnością tego pośrednika. Można więc
    to chyba uznać za pośrednictwo w sprzedaży?
    Czy pośredni ten przesyła dane poszczególnych transakcji? Postaram się
    tego dowiedzieć w najbliższych dniach.

  • 10. Data: 2009-08-14 13:40:38
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Ze strony jednego z takich pośredników:
    "Our relationship is that of a reseller, we buy the products from you
    and sell them to the end users"

    Czyli jak najbardziej pośredniczą w sprzedaży. Wygląda więc na to, że
    to ci pośrednicy rozliczają się z ostatecznymi klientami (mogą np.
    wystawić klientowi fakturę) - oni im sprzedają towary. A więc ja
    rozliczam się z tylko tym pośrednikiem, a nie z indywidualnymi
    klientami. Powraca więc temat jednej faktury dla pośrednika :)