  • 1. Data: 2006-10-23 19:45:52
    Temat: Kasa fiskalna i jej odliczenie od VAT
    Od: "Mario" <n...@n...pl>

    Witam.

    Mam taki problem.

    Kupiłem kasę fiskalną.
    Zgodnie z wymogami złożyłem zawiadomienie o rozpoczęciu ewidencji sprzedaży
    za pomocą kasy fiskalnej.

    Problem polega jednak na tym, że złożyłem to zawiadomienie dnia 01.09.2006
    (z rana - taką też datę
    podając z godnie z prawdą na dokumencie).
    Jednocześnie wpisałem że ewidencję rozpoczynam równiez od dnia 01.09.2006
    (czyli od chwili złożenia
    zawiadomienia).

    Jednak pani z urzędu skarbowego zakwestionowała mi po wezwaniu d US
    możliwość odliczenia
    połowy wartości kasy od podatku.

    Uzasadniła to faktem że zgłoszenie powinno być złożone PRZED terminem
    rozpoczęcia ewidencjonowanej sprzedaży.

    Ja na to moje tłumaczenie że złożyłem zawiadomienie rano, w godzinach pracy
    urzędu, a ewidencję zaczęłem dopiero
    o godzinie 19 czyli już po zamknięciu urzędu - co mogę udowodnić odpowiednim
    paragonem z kasy - czyli wywiązałem się
    z obowiązku złożenia zgłoszenia "przed" rozpoczęciem ewidencji - i mam na to
    dowody.

    Pani urzedniczka stwierdziła że to nie ma znaczenia - liczy się tylko data,
    a godzina już nie ma znaczenia.

    Co o tym sądzicie? Czy to ona jest w błędzie czy to ja nie mam racji (czytaj
    nie mam szans na obronę swojego stanowiska)?
    Na jakiej podstawie mogła ona stwierdzić że liczy się tylko data?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-10-24 06:53:58
    Temat: Re: Kasa fiskalna i jej odliczenie od VAT
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > możliwość odliczenia
    > połowy wartości kasy od podatku.
    >
    > Uzasadniła to faktem że zgłoszenie powinno być złożone PRZED terminem

    W RM jest napisane własnie 'przed terminem obowiazku....'

> [...]
    > odpowiednim paragonem z kasy - czyli wywiązałem się
    > z obowiązku złożenia zgłoszenia "przed" rozpoczęciem ewidencji - i mam na

    Czyli mozna przyjac ze caly dzien sprzedawales bez kasy pomimo obowiazku
    jej stosowania.

> [...]
    > (czytaj nie mam szans na obronę swojego stanowiska)?
    > Na jakiej podstawie mogła ona stwierdzić że liczy się tylko data?

    Sadze ze bardzo trudno bedzie Ci wygrac walke na godziny.
    Tym samym tropem idac moizna by powiedziec ze wyslanie
    deklaracji poczta po godzinach pracy US powinno skutkowac
    ze deklaracja jest po terminie. A sadze ze wtedy tez bys sie oburzyl.

    Darek

  • 3. Data: 2006-10-24 14:27:55
    Od: mac <mac@.pl>

    Mario napisał(a):
> [...]
    > nie mam szans na obronę swojego stanowiska)?
    > Na jakiej podstawie mogła ona stwierdzić że liczy się tylko data?

    Niestety, najpozniejszy termin zlozenia zawiadomienia to 1 dzien przed
    rozpoczeciem ewidencji, czyliw ostatnim dniu sierpnia. Nici z odpisu-
    niestety, w tym przypadku z urzedem nie wygrasz.
    Pzdr.
    P.