  • 1. Data: 2006-10-23 20:25:42
    Temat: Koszt prowadzenia dzialalnosci gospodarczej
    Od: "J" <...@...pl>

    Witam,
    Jakbym chcial prowadzic dzialalnosc gospodarcza, to ile by mnie kosztowaly
    miesiecznie wszelkie zusy itp.?
    Slyszalem, ze jest cos takiego jak zus za 100zl/miesiecznie dla osob, ktore
    nigdy nie mialy firmy?
    pozdr.

  • 2. Data: 2006-10-23 21:17:09
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 23-10-2006 o 22:25:42 J <...@...pl> napisał:

> [...]
    > kosztowaly miesiecznie wszelkie zusy itp.?
    > Slyszalem, ze jest cos takiego jak zus za 100zl/miesiecznie dla osob,

    Jeśli już pracujesz i zarabiasz najniższą krajową to płacisz tylko
    składkę zdrowotną ok. 170zł. Jeśli nie to ok. 170zł + ok. 100zł na zus.
    Oczywiście + podatki.

    Piotr

  • 3. Data: 2006-10-24 05:52:11
    Od: "agislo" <a...@m...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli już pracujesz i zarabiasz najniższą krajową to płacisz tylko
    > składkę zdrowotną ok. 170zł. Jeśli nie to ok. 170zł + ok. 100zł na zus.
    > Oczywiście + podatki.
    >
    > Piotr

    zaraz, zaraz,
    jak na razie ludzie prowadzacy dzialanosc gospodarcza placa zus'u prawie
    800zl (za siebie, za swoich pracownikow oczywiscie mniej, w zaleznosci od
    etatu)

  • 4. Data: 2006-10-24 06:06:41
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 800zl (za siebie, za swoich pracownikow oczywiscie mniej, w zaleznosci od

    Tak, tak, jest takie "dobrodziejstwo", funkcjonuje juz drugi rok. Nowootwarci,
    zgłaszają się do zus, z innym kodem i zamiast składek społecznych w kwocie zł
    535,50 płacą 99,18 zł. Pozdrawiam Areta
    A, i nie płacą na F.P.:-)

  • 5. Data: 2006-10-24 06:18:25
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "agislo" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > jak na razie ludzie prowadzacy dzialanosc gospodarcza placa zus'u prawie
    > 800zl (za siebie, za swoich pracownikow oczywiscie mniej, w zaleznosci od
    > etatu)

    Ale nowo zaczynajacy DG tylko ok 270 na mc przez 2 lata:)

    Angie

  • 6. Data: 2006-10-24 12:35:05
    Od: "J" <...@...pl>

    > Ale nowo zaczynajacy DG tylko ok 270 na mc przez 2 lata:)

    Dzieki, to chyba otworze jakis biznesik :)
    Slyszalem tez o dofinansowaniach unijnych dla uczniow/studentow
    otwierajacych wlasne firmy? Mozecie cos doradzic?

    Z gory dziekuje za pomoc!
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2006-10-24 19:26:12
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nowootwarci,
    > zgłaszają się do zus, z innym kodem i zamiast składek społecznych w kwocie

    czy to dotyczy tez tych, ktorzy pracuja na etacie i otwieraja swoja firme?

  • 8. Data: 2006-10-24 21:58:34
    Od: "Grzegorz" <p...@S...gazeta.pl>

    > czy to dotyczy tez tych, ktorzy pracuja na etacie i otwieraja swoja firme?

    Jeśli pracujesz na etacie, to płacisz tylko zdrowotne (około 150 zł
    miesięcznie) i temat ten cie w sumie nie dotyczy. Jeśli zrezygnujesz z etatu
    i wtedy założysz firme to jak najbardziej możesz skorzystać ze zniżki.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2006-10-25 06:30:47
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 24-10-2006 o 23:58:34 Grzegorz <p...@S...gazeta.pl>
    napisał:

    > Je?li pracujesz na etacie, to p?acisz tylko zdrowotne (oko?o 150 z?
    > miesi?cznie) i temat ten cie w sumie nie dotyczy. Je?li zrezygnujesz z
    > etatu i wtedy za?o?ysz firme to jak najbardziej mo?esz skorzystaaeze
    > zni?ki.

    Ale uwaga! Jeśli pracujesz i załozysz firmę a potem po kilku miesiącach
    zwolnisz się z pracy to zniżka na zus Ci nie przysługuje.

    Piotr

  • 10. Data: 2006-10-25 10:10:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    PiotrB. wrote:

    > Ale uwaga! Jeśli pracujesz i załozysz firmę a potem po kilku
    > miesiącach zwolnisz się z pracy to zniżka na zus Ci nie przysługuje.

    A dlaczego? Nie przysługuje chyba tylko wtedy, gdy świadczy usługi dla
    dotychczasowego pracodawcy. Czy może są jakieś inne oficjalne
    interpretacje?