  • 1. Data: 2006-12-04 14:54:30
    Temat: Kiedy lepiej sprzedać mieszkania?
    Od: "Calta" <c...@g...pl>

    Witam, proszę o pomoc w nast. sprawie:
    W wyniku nieodpłatnego zniesienia współwłasności nieruchomości w październiku
    b.r. uzyskałam dwa mieszkania, przy czym w jednym z nich jestem zameldowana od
    urodzenia. Ponieważ buduję nowy dom ( kredyt) chcę mieszkania te sprzedać.
    Proszę o informację, kiedy lepiej je sprzedać biorąc pod uwagę przepisy
    podatkowe. Czy i jaki podatek zapłaciłabym, jeśli sprzedaż nastąpi jeszcze w
    tym roku, a jaki w przyszłym roku? Co będzie dla mnie bardziej korzystne?
    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-12-05 09:31:34
    Temat: Re: Kiedy lepiej sprzedać mieszkania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Dec 2006, Calta wrote:

> [...]
    > podatkowe. Czy i jaki podatek zapłaciłabym, jeśli sprzedaż nastąpi jeszcze w

    Uwaga: piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale AFAIK przepisy miały przewidywać zmianę zasad opodatkowania
    w zależności od daty *nabycia*.
    Skoro mieszkania już masz, to IMO nic się nie zmieni, czyli mieszkanie
    sprzedawane >5+ lat od zakupu - nic, sprzedawane wcześniej (jak rozumiem
    w wysokości części uzyskanej wskutek zniesienia współwłasności): 10% od
    wartości sprzedaży.
    Mylę się?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-12-08 00:16:37
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Tue, 5 Dec 2006 10:31:34 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > sprzedawane >5+ lat od zakupu - nic, sprzedawane wcześniej (jak rozumiem
    > w wysokości części uzyskanej wskutek zniesienia współwłasności): 10% od

    To ja się spytam, może ktoś wie - skąd ma wynikać, że te zmiany mają
    zależeć od daty zakupu czy też nabycia mieszkania?

    Przeglądam właśnie ustawę "z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych
    innych ustaw"
    (do znalezienia na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html)

    Są tam te wszystkie zmiany w podatku od nieruchomości wymienione, ale
    nie mogę znaleźć nic o dacie nabycia nieruchomości. Czy może to być w
    jakichś innych przepisach, o których istnieniu nie mam pojęcia?

    Pozdrowienia
    --
    Andrzej Rumin