  • 1. Data: 2002-07-09 17:29:55
    Temat: Kiedy złożyć PIT-4?
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanko dotyczące PIT-4 oraz deklaracji do ZUS-u (DRA, RNA).
    Pracownikom wynagrodzenie za czerwiec przelano na konta na początku lipca.
    Prowadzę pełną księgowość więc wynagrodzenia za czerwiec zaksięgowałam w
    czerwcu (zasada memoriału).
    Natomiast co z deklaracjami?
    * czy deklaracja PIT-4 na zaliczkę miesięczną powinna być sporządzona za
    miesiąc czerwiec czy lipiec? Wydaje mi się, że powinnam sporządzić za
    lipiec, ponieważ wypłaty były w lipcu i w związku z tym deklarację do US nie
    oddałabym 20 lipca a 20 sierpnia.
    * i czy tak samo jest z ZUS-em? Sporządzam deklarację za lipiec a w RNA na
    drugiej stronie wpisuję za jaki okres otrzymuje wynagrodzenie.

    Proszę o opinię.

    Serdecznie pozdrawiam
    Kubusiam

  • 2. Data: 2002-07-10 11:47:55
    Temat: Re: Kiedy złożyć PIT-4?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > drugiej stronie wpisuję za jaki okres otrzymuje wynagrodzenie.

    -------------------------------
    Jeżeli wypłata w Lipcu to należne podatki i składki ZUS za Lipiec .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-07-10 21:02:47
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

> [...]
    > Witam,
    >
    > Mam pytanko dotycz?ce PIT-4 oraz deklaracji do ZUS-u (DRA, RNA).
    > Pracownikom wynagrodzenie za czerwiec przelano na konta na pocz?tku
    lipca.
    > Prowadzę pełn? księgowo?ć więc wynagrodzenia za czerwiec zaksięgowałam w
    > czerwcu (zasada memoriału).
    > Natomiast co z deklaracjami?
    > * czy deklaracja PIT-4 na zaliczkę miesięczn? powinna być sporz?dzona za
    > miesi?c czerwiec czy lipiec? Wydaje mi się, że powinnam sporz?dzić za
    > lipiec, ponieważ wypłaty były w lipcu i w zwi?zku z tym deklarację do US

    Tak, ale:
    IMHO jeżeli wypłata za lipiec będzie jeszcze w lipcu, to masz dwie wypłaty
    w jednym miesiącu, ale pracownikowi przysługują tylko jedne koszty i jedna
    kwota zmniejszająca zaliczkę na podatek od _wypłat_ dokonanych w tym
    miesiącu

    > * i czy tak samo jest z ZUS-em? Sporz?dzam deklarację za lipiec a w RNA
    na
    > drugiej stronie wpisuję za jaki okres otrzymuje wynagrodzenie.

    Tak, ale:
    za czerwiec, za wszystkich ubezpieczonych trzeba złożyć zerowe RNA (
    podstawa i składki = 0.00 ) oczywiście bez wykazywania na RSA przerw w
    ubezpieczeniu

    Jeżeli wypłata wynagrodzeń z zasady jest wypłacana do 10-go następnego
    miesiąca, to powinnaś zwrócić jeszcze uwagę na sposób wykazywania przerw w
    ubezpieczeniu na RSA. ( np. urlop bezpłatny w czerwcu wykazujesz w
    raporcie RSA już za czerwiec ale chorobowe płacone przez pracodawcę
    (art.92.Kp)za niezdolność do pracy w czerwcu dopiero w RSA za lipiec ).
    Zależy to od kodu przerwy.

    pozdrawiam
    Ryszard G.