  • 1. Data: 2002-07-09 18:30:59
    Temat: zmiana siedziby
    Od: "ofirka" <o...@p...onet.pl>

    Zarejestrowalam firme w miescie X, gdzie jestem zameldowana.
    W zwiazku z przenosinami do miasta Y zmienilam adres siedziby, czekam
    wlasnie na decyzje z wlasciewgo UM w miescie X, gdzie dalej jestem
    zameldowana. Co musze jeszcze zrobic?
    REGON- zglosic zmiane siedziby? na jakims druku? czy numer sie zmienia? co z
    posiadana juz decyzja o REGONIE?
    US-na jakim druku? do ktorego urzedu? W miescie X, gdzie jestem zameldowana
    powinnam pewnie to zglosic, ale czy zmienia mi sie US w przypadku zmiany
    siedziby? czy zatem mam sie jakos wyrejestrowac w miescie X a zarejestrowac
    w miescie Y? jak?

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie,

    ofirka

    -Anna Kierzkowska

  • 2. Data: 2002-07-12 21:47:33
    Temat: Re: zmiana siedziby
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 9 Jul 2002 20:30:59 +0200), "ofirka"
    <o...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >zameldowana. Co musze jeszcze zrobic?
    >REGON- zglosic zmiane siedziby? na jakims druku? czy numer sie zmienia? co z

    Nic się nie zmienia, ale zgłosić musisz. Druki oni Ci zapodadzą, te
    same co przy rejestracji. Dostarczasz im ksero wpisu do ewidencji i
    już.

    >US-na jakim druku?

    NIP któryśtam. Chyba NIP-3

> [...]
    >siedziby? czy zatem mam sie jakos wyrejestrowac w miescie X a zarejestrowac

    Nie musisz. Jeśli odpowiada Ci US w mieście X możesz pozostać w nim,
    więc tylko zgłoś przeniesienie siedziby do miasta Y i już.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-07-13 22:27:11
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nic się nie zmienia, ale zgłosić musisz. Druki oni Ci zapodadzą, te
    > same co przy rejestracji. Dostarczasz im ksero wpisu do ewidencji i
    > już.

    > NIP któryśtam. Chyba NIP-3

    NIP-3 to aktualizacja dla osoby nie prwadzącej DG - ty jako prowadząca DG
    powinnaś złożyć NIP-1.

    > Nie musisz. Jeśli odpowiada Ci US w mieście X możesz pozostać w nim,
    > więc tylko zgłoś przeniesienie siedziby do miasta Y i już.

    No nie wiem go końca, hrabio :)).

    Po krótce jest tak:

    DG bez VAT:
    - należysz do US na terenie którego mieszkasz (UWAGA: to nie zawsze musi
    byćUS na terenie którego jesteś zameldowany(a))

    DG z VAT:
    Jeżeli jest tylko jedno miejsce wykonywania DG lub jest kilka na terenie
    tego samego US to należysz pod ten właśnie US, jeżeli natomiast posiadasz
    co najmniej dwa miejsca wykonywania DG na terenie dwóch różnych US,
    podlegasz według siedziby firmy. W momencie przenosin informujesz tylko i
    wyłącznie nowy US, on powinien poinformować poprzedni US o przenosinach -
    to tak w skrócie. uff...
    Wszystko jasne???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy