  • 1. Data: 2003-08-18 10:26:46
    Temat: Re: Kilka faktów zasłyszanych w US
    Od: "Jarek" <j...@W...onet.pl>

    > I profilaktycznie 10 batów na goły tyłek ...

    Sadystka :))))
    i to perwersyjna :))))))

  • 2. Data: 2003-08-21 21:23:46
    Temat: Kilka faktów zasłyszanych w US
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Hej
    Będąc ostatnio w US przysłuchiwałem się jednej rozmowie (pomijam fakt,
    dlaczego ludzie przychodzą z cymś takim do US a nie do swoich księgowych,
    chyba że urzędniczka mówiła prawdę) i chciałbym was prosić o odniesienie
    się do kilku faktów.
    Człowiek kupuje samochód do DG (KPIR, VAT) - osobowy z kratką:

    -czy to prawda że VAT od zakupu może sobie odliczyć tylko, jeżeli auto jest
    na ON lub gaz???

    -czy koszty paliwa wrzuca razem z VAT do KPIR, czy też VAT odlicza osobno,
    a paliwo netto osobno??? Czy może nie można odliczać paliwa
    (kilometrówka???)?

    -czy żeby cokolwiek odliczać, musi być samochód w EŚ - tu, jak mniemam
    odpowiedź brzmi TAK - w końcu samochód będze amortyzowany

    -jak bardzo sytuacja zmienia się w przypadku, gdyby było to zwykłae auto
    osobowe?

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, nie będę bowiem ukrywał, że sprawa
    dotyczy mojego znajomego, któremu rad udzielała "zaprzyjaźniona"
    urzędniczka.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

  • 3. Data: 2003-08-22 06:28:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > Człowiek kupuje samochód do DG (KPIR, VAT) - osobowy z kratką:
    >
    > -czy to prawda że VAT od zakupu może sobie odliczyć tylko, jeżeli auto jest

    Nie, VAT od paliwa mozna odliczyć jeżeli jest to samochód inny niz
    osobowy (ciężarowy, specalnego przezncazenia) i ma ładownośc powyżej 500kg.

    > -czy koszty paliwa wrzuca razem z VAT do KPIR, czy też VAT odlicza osobno,
    > a paliwo netto osobno??? Czy może nie można odliczać paliwa
    > (kilometrówka???)?

    Jeżeli to samochód jak wyżej, to VAT odlicza, paliwo w koszty neto.
    Dla samochodu będacego ŚT nie trzeba prowadzic kilometrówki bez względu
    na to czy jest osobowy czy ciężarowy.

    > -czy żeby cokolwiek odliczać, musi być samochód w EŚT - tu, jak mniemam
    > odpowiedź brzmi TAK - w końcu samochód będze amortyzowany

    Nie. Koszty samochodu osobowego nie będacego środkiem trwałym są KUP,
    ale do limitu wyznaczonego ewidencja przebiegu pojazdu, poza tym nie ma
    amortyzacji.
    Dla ciężarówki nie trzeba prowadzic ewidencji.

    > -jak bardzo sytuacja zmienia się w przypadku, gdyby było to zwykłae auto
    > osobowe?

    Nie mozna odliczac VAT od paliwa a podstawa amortyzacji, o itl to ŚT,
    nie może przekroczyć 20 00 euro.

    > Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, nie będę bowiem ukrywał, że sprawa
    > dotyczy mojego znajomego, któremu rad udzielała "zaprzyjaźniona"
    > urzędniczka.

    A w ogóle to smigac mi googlem po archiwum, tam to wszystko jest i
    jeszcze więcej, wałkowane 100 razy.
    I profilaktycznie 10 batów na goły tyłek za wygodnictwo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl