  • 1. Data: 2004-02-03 08:52:01
    Temat: Re: Koniec zartow - jest luty - co z DRA?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <8...@h...spray.net.pl>, latet wrote:
    > Od godziny przegladam stronę ZUS i nie natknąłem się
    > na żadne nowe stanowisko w sprawie zwolnienia
    > ze skladania DRA w lutym. (1-os DG).
    > Mam na mysli, oczywiscie skladke za styczen.
    >
    > Jak wiadomo, zmienila sie podstawa skladki zdrowotnej.
    > W kwietniu moze sie zmiec tez podstawa wypadkowego,
    > a raczej - mogą się zmienić podstawy wypadkowego.
    >
    > Jaki macie pogląd na temat?
    > Czasu coraz mniej....

    IMHO - zmieniło się coś w deklaracji poza datą -> musisz złożyć DRA.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-03 09:04:00
    Od: "latet" <s...@s...pl>

    > IMHO - zmieniło się coś w deklaracji poza datą -> musisz złożyć DRA.

    IMHO - byc moze masz rację, że muszę, ale na pewno nie dlatego,
    ze zmienilo się coś POZA DATĄ, bo na pewno mogą się też
    zmieniać podstawy składek i to nie przesądza o koniecznosci składania DRA.

    Latet

  • 4. Data: 2004-02-03 13:20:53
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Tue, 3 Feb 2004 09:54:00 +0100, latet wrote in nessage
    <8...@h...spray.net.pl>:

> [...]
    >ze skladania DRA w lutym. (1-os DG).
    >Mam na mysli, oczywiscie skladke za styczen.
    >Jak wiadomo, zmienila sie podstawa skladki zdrowotnej.

    Zdopingowałeś mnie, aby zadzwonić do zus-u :)
    Po blisko dziesięciu próbach (ciągle zajęte) usłyszałem, że... TRZEBA
    ZŁOŻYĆ ! :(

    >W kwietniu moze sie zmiec tez podstawa wypadkowego,
    >a raczej - mogą się zmienić podstawy wypadkowego.

    Masz babo (następny) placek! A to znowu skąd?

  • 5. Data: 2004-02-03 13:54:11
    Od: "Piotr" <n...@n...pl>

    > Po blisko dziesięciu próbach (ciągle zajęte) usłyszałem, że... TRZEBA
    > ZŁOŻYĆ ! :(

    chyba im się płyta zacięła ;)

    "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za kwiecień 2003 r. osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające
    składki za siebie i/lub osoby współpracujące (tj. osoby zgłoszone do ubezpieczeń z
    kodami tytułu ubezpieczenia rozpoczynającymi się
    cyframi 05 xx x x i 10 30 x x), zwolnione są z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku gdy
    nic się nie zmienia w stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonym dokumencie.
    Zwolnienie dotyczy także tych sytuacji, gdy
    następuje zmiana w stosunku do poprzednich dokumentów, ale jest to zmiana będąca
    wynikiem zmiany minimalnej podstawy wymiaru
    składek."

    http://www.zus.pl/niusy/k030326.htm

    Piotr

  • 6. Data: 2004-02-03 14:02:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    latet wrote:

> [...]
    > ze zmienilo się coś POZA DATĄ, bo na pewno mogą się też
    > zmieniać podstawy składek i to nie przesądza o koniecznosci składania

    Zadałem sobie ostatnio trudu żeby przeczytać te dwie ustawy (o systemie
    ubezpieczeń społ i o NFZ) i wychodzi mi coś bardzo dziwnego. Traktując
    ustawę literalnie: ze składania jest się zwolnionym gdy zmienia się co
    najwyżej podstawa społecznego. Nie dotyczy to podstawy zdrowotnego!!!!!
    Jeśli zmienia się podstawa zdrowotnego to trzeba składać DRA. Chyba, że
    ja nie potrafię czytać co też mogło się zdarzyć. ;(

  • 7. Data: 2004-02-03 14:08:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > zmiana w stosunku do poprzednich dokumentów, ale jest to zmiana będąca
    > wynikiem zmiany minimalnej podstawy wymiaru składek."

    A wiesz o tym co się zmienia w styczniu? Nie podstawa minimalna a
    stawka procentowa.

  • 8. Data: 2004-02-03 15:59:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ IMHO - zmieniło się coś w deklaracji poza datą -> musisz złożyć DRA.

    IMHO co najmniej korekta: "lub podstawą ubezpieczenia spowodowaną
    zmianą limitów urzędowych..." :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-03 16:06:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze zmienilo się coś POZA DATĄ, bo na pewno mogą się też
    > zmieniać podstawy składek i to nie przesądza o koniecznosci

    Akurat tu zmieniła się stawka procentowa składki,
    więc złożyć trzeba.

    A swoją drogą nie wierzę, że Ty Latet
    robisz te deklaracje ręcznie.
    Skoro i tak musisz te deklaracje zrobić
    (ewentualne zwolnienie dotyczy jedynie składania,
    a dokumentację i tak trzeba zrobić),
    to co Ci szkodzi kliknąć ten raz więcej?
    Zwłaszcza, że są przypadki
    zaprzestania przesyłania części składki do III filaru
    po skorzystaniu przez płatnika
    z tego zwolnienia

  • 10. Data: 2004-02-03 18:31:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Ci szkodzi kliknąć ten raz więcej? Zwłaszcza, że są przypadki
    > zaprzestania przesyłania części składki do III filaru po skorzystaniu

    Popieram. O ile jazda do ZUSu to katorga, o tyle wysłać jedna deklaracje
    raz na miesiąc - jeden impuls telefoniczny na wysłanie i jeden na
    potwierdzenie (jak sie tego nie robi 10 a np. 1 czy 2 dnia miesiąca to
    idzie jak złoto, za 5 minut powierdzenie). I mamy (prawie) pewnośc że
    nam nie wmówia że nie mogli zidentyfikowac wpłaty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl