  • 11. Data: 2006-03-02 13:16:58
    Temat: Re: Konieczność wprowadzania "prywatnego" sprzętu do EW/ŚT..?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    >  Oczywiście strzeliłem kulą w płot.
    >  Przeoczyłem że to o ryczałcie.
    >  Przepis jak wyżej dotyczy zasad ogólnych.

    >  Ubolewam, ale przejrzałem :> i widzę.
    >  Otóż: przyjmijmy że podatnik który rozpoczął DG na KPiR
    > wpisałby taki komp do ST.
    >  Miałby *prawo* do odliczenia kosztów w wysokości amortyzacji.
    >  Jak rozlicza ryczałt - to przyjmuje się że w obniżonej (wobec
    > podatku dochodowego z zasad ogólnych) podatku zawarte jest
    > hm... "odszkodowanie" z tytułu *pozbawienia* prawa do odliczenia
    > kosztów.
> [...]

    Coś mi w tym wszystkim nie pasuje. Idąc dalej tym tokiem, możliwa jest
    hipoteteczna sytuacja. W miejscu prowdzenia działalności muszę wbić gwóźdź.
    Ponieważ mam w domu młotek z pozłacaną główką kupiony za 1550 zł, przynoszę go
    do zakładu. Pech chce że akurat tego dnia wpada do mnie Pani ( Pan ) inspektor
    i wpadka. W zakładzie jest młotek nie ujęty w ewidencji wyposażenia. Co mi może
    grozić ? Przecież nie ma obowiązku amortyzacji. To jest prawo do zaliczenia
    odpisów w koszty a nie obowiązek. Fakt w swoim postępowaniu staram się kierować
    logiką ( nie zawsze się udaje ) a przepis jest przepisem.