  • 1. Data: 2006-02-26 10:53:59
    Temat: Kasa fiskalna - start działalności w 2006r
    Od: jakub <j...@u...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie rejestracji sprzedaży przez kasę fiskalną. Właśnie
    chcę rozpocząć działalność gospodarczą.

    Wyczytałem na stronie www.vat.pl (kasy fiskalne) co następuje:

    "...w okresie 1 stycznia - 31 marca 2006r. zwolnione są z obowiązku
    ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy fiskalnej dwie grupy podatników:

    * podatnicy kontynuujący działalność w 2006r., u których w
    poprzedni roku obrót kasowy nie przekroczył 40'000 zł;
    * podatnicy rozpoczynający sprzedaż w I kw. 2006r. do czasu
    przekroczenia u nich obrotu kasowego 20'000 zł. "

    Pytanie, czy rozpoczynając działalność w dniu 31.03.2006, kasę będę
    musiał kupić dopiero wtedy gdy obrót osiągnie 20 tys. zł - niezależnie
    kiedy to nastąpi.

    Czy też data 31.03.2006 jest datą ostateczną, po której muszę
    rejestrować na kasie, nieależnie czy osiągnę obrót 20 tys. zł?

    Może jakieś inne rady, kiedy rozpocząć działalność? Poczekać na jakieś
    nowe rozporządzenie? Chodzi mi o to aby w pierwszym okresie działalności
    nie ponosić kosztów związanych z nabyciem kasy.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

    Jakub

  • 2. Data: 2006-02-26 11:02:42
    Temat: Re: Kasa fiskalna - start działalności w 2006r
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "jakub" <j...@u...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy też data 31.03.2006 jest datą ostateczną, po której muszę rejestrować
    > na kasie, nieależnie czy osiągnę obrót 20 tys. zł?

    Witam:) tego nie wie nikt,jeśli wejdzie nowe rozporządzenie od 01.04.2006
    to trza będzie do niego się dostosować,jeśli zostanie to co jest i nowego
    nie będzie to zwolnienie obowiązuje do 31.03.20069jeśli nie przekroczysz
    20.000 dla rozpoczynających .01.01.06),rozumiem,że nie dotyczy Cię
    zwolnienie ze wzgl .na wykonywane czynności(np.sprzedaż wysyłkowa)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-02-26 18:34:13
    Temat: Re: Kasa fiskalna - start dzia?alno?ci w 2006r
    Od: jakub <j...@u...onet.pl>

    Witam,
    Dzięki za odzew, ale nadal nie jestem pewny :(

    Uproszczając: od kiedy będę musiał rejestrować sprzedaż na kasę fiskalną
    w przypadku:
    a). jeżeli DG zostanie uruchomiona od dnia 31-03-2006
    b). jeżeli DG zostanie uruchomiona od dnia 03-04-2006

    biorąc pod uwage oczywiście obecny stan prawny.

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 4. Data: 2006-02-26 18:40:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@u...onet.pl> napisal(a):
    > Witam,
    > Dzi?ki za odzew, ale nadal nie jestem pewny :(
    >
    > Uproszczaj?c: od kiedy b?d? musia? rejestrowa? sprzeda? na kas? fiskaln?
    > w przypadku:
    > a). je?eli DG zostanie uruchomiona od dnia 31-03-2006
    > b). je?eli DG zostanie uruchomiona od dnia 03-04-2006
    >
    > bior?c pod uwage oczywi?cie obecny stan prawny.

    Tego nie wiadomo teraz!
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-02-26 19:26:21
    Od: jakub <j...@u...onet.pl>

    Witam,
    Dzieki. Jestem w szoku, dowiadujac sie o takich rzeczach. Jestem nowy w
    tych sprawach. Jak tu w tym kraju cokolwiek planowac? :(

    Wiec czekam na nowe rozporzadzenie. Jesli wiecie kiedy sie pojawi to
    dajcie znac.

    Pozostanie mi chyba zakup tej kasy, nie czekajac na decyzje. Mam
    nadzieje, ze mozna ja kupic na raty? i ze i w takim przypadku odlicze
    50% jej ceny?

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 6. Data: 2006-02-26 19:35:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@u...onet.pl> napisal(a):
    > Pozostanie mi chyba zakup tej kasy, nie czekajac na decyzje. Mam
    > nadzieje, ze mozna ja kupic na raty? i ze i w takim przypadku odlicze
    > 50% jej ceny?

    Ale czekaj - jeśli założysz DG teraz, to o ile nie masz przypadku
    szczególnego (np. stacja LPG), to nie masz potrzeby mieć kasy do
    przekroczenia progu obrotu.

    A jeśli założysz później, to... będziesz znał warunki. Po co zatem
    kupować w ciemno?

    Oczywiście jeśli planujesz np. sklep i duże obroty, to rzeczywiście
    nie ma co się uchylać przed kasą, bo i tak ją szybciutko
    zainstalujesz.

    Raczej nie wierz w zapowiedzi Zyty jak to niemal nikt nie będzie musiał
    mieć kasy. To jej gadanie to była propaganda (już się np. wycofali z
    odliczania VATu od paliwa). Jak to skonkretyzują to się okaże że kas
    to rzeczywiście nie muszą mieć, ale fryzjerki blondynki urodzone w
    latach 1973-1975, a reszta mieć musi :)