  • 1. Data: 2003-02-05 09:23:04
    Temat: Konto bankowe i Nazwa firmy
    Od: "Tomko" <t...@i...net.pl>

    1. Czy musze zakładac konto bankowe dla swojej firmy ??(zasady ogólne i
    płatnik VAT)
    2. mam konta prywatne internetowe czy moge z niego płacici ZUS
    3. czy moge nazwac firme swoim imieniem i nazwiskiem np: Jan Kowalski ??? i
    czy to coś szkodzi tzn. czy będe miał jakies trudności

  • 2. Data: 2003-02-05 10:10:25
    Temat: Re: Konto bankowe i Nazwa firmy
    Od: "MartaW" <m...@p...onet.pl>

    >1. Czy musze zakładac konto bankowe dla swojej firmy ??(zasady ogólne i
    >płatnik VAT)

    Nie ma takiego obowiązku (kiedyś był). Może jednak być celowe
    (dla oddzielenia pieniędzy 'firmowych' od 'prywatnych' - niby
    to samo, ale inne są odsetki i podatki od odsetek).

    >2. mam konta prywatne internetowe czy moge z niego płacici ZUS

    Jeżeli regulamin konta na to pozwala (albo nawet bank do tego
    zachęca, to oczywiście tak.

    >3. czy moge nazwac firme swoim imieniem i nazwiskiem np: Jan Kowalski ??? i
    >czy to coś szkodzi tzn. czy będe miał jakies trudności

    Nie tylko nic nie szkodzi, ale jest nawet jak najbardziej prawidłowe.

    Marta

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-02-05 13:05:47
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Wed, 05 Feb 2003 11:10:25 +0100 "MartaW" <m...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Nie tylko nic nie szkodzi, ale jest nawet jak najbardziej prawidłowe.

    Ale chyba może być kłopotliwe w sytuacjach gdy faktura na "Jana Kowalskiego"
    może być potraktowana jako faktura na osobe fiz. nie prowadząca DG.

    Ja bym dodał przed lub po nazwisku nazwę typu Zakład czegośtam, Warsztat jakiśtam
    etc.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 4. Data: 2003-02-05 13:30:28
    Od: Marta <m...@p...onet.pl>

    "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisal w

    > ? i

    > Ale chyba może być kłopotliwe w sytuacjach gdy faktura na "Jana
    > Kowalskiego" może być potraktowana jako faktura na osobe fiz. nie
    > prowadząca DG.

    Przez kogo potraktowana? Faktura wyglada tak samo, niezaleznie
    od tego, czy wystawiana jest "konsumentowi", czy "firmie". No moze
    z wyjatkiem NIP-u, ktorego prawidlowego wpisania Kowalski-firma
    powinien dopilnowac (Kowalskiemu-konsumentowi to niepotrzebne).
    Kowalski otrzymana fakture ksieguje albo nie, zaleznie od tego,
    czy dotyczy ona kosztu zwiazanego z uzyskaniem przychodu
    z dzialalnosci gospodarczej, czy tez nie. A US i tak to przy
    okazji przeswietli ;-)

    > Ja bym dodał przed lub po nazwisku nazwę typu Zakład czegośtam,
    > Warsztat jakiśtam etc.

    To by sie, owszem, przydalo takze z innego powodu: zeby klientela
    kojarzyla, w czym sie Jan Kowalski specjalizuje i jakie
    towary/uslugi mozna u niego kupic.

    Marta