  • 1. Data: 2003-02-05 10:37:54
    Temat: czesci komputerowe - czy moge odliczyc?
    Od: "Artur Sz" <a...@w...pl>

    Witam,

    W grudniu zeszlego roku (2002) upgradowalem swoj domowy komputer o karte
    graficzna, monitor, naped optyczny (DVD-ROM) i pamiec RAM. Pracuje jako
    specjalista ds. hardware w firmie teleinformatycznej i na codzien uzywam
    komputera do pracy. Oprocz tego prowadze strone www mojej firmowa, oraz
    administruje serwerwem. Wyksztalcenie niestety nie idzie w parze z
    wykonywanym zawodem (technik technolog zywienia).

    Czy biorac pod uwage wszystkie powyzsze informacje, moge spokojnie
    odliczyc czesci komputerowe od podatku? Interesuje mnie to, bo wpadlem w
    II prog podatkowy, i musze doplacic 202 zlote fiskusowi, a w ten sposob
    w jakis sposob ta kwote moglbym obnizyc.

    Dziekuje
    Arturo

  • 2. Data: 2003-02-06 13:19:44
    Temat: Odp: czesci komputerowe - czy moge odliczyc?
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Sz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > II prog podatkowy, i musze doplacic 202 zlote fiskusowi, a w ten sposob
    > w jakis sposob ta kwote moglbym obnizyc.

    Dz.U.00.14.176
    art. 27a. (264) 1. Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust.
    1, obliczony zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27b o kwotę składki
    na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach określonych
    w ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik:
    2) poniósł wydatki na:
    d) zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz
    wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem i
    wykonywaną pracą.