  • 1. Data: 2008-07-08 20:24:14
    Temat: Konto firmowe a konto prywatne?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    Witam

    Zakładam DG i zastanawiam się czy mogę zrobić sobie z konta prywatnego konto
    firmowe oraz co zrobić z kasą na tym koncie (jeszcze prywatnym). Czy można
    wogóle tak zrobić? Czy też lepiej założyć nowe konto firmowe?

    Dziękuje za informacje.
    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2008-07-08 20:35:12
    Temat: Re: Konto firmowe a konto prywatne?
    Od: <s...@a...pl>

    > Zakładam DG i zastanawiam się czy mogę zrobić sobie z konta prywatnego konto
    > firmowe oraz co zrobić z kasą na tym koncie (jeszcze prywatnym). Czy można
    > wogóle tak zrobić? Czy też lepiej założyć nowe konto firmowe?

    1. Czy pieniadze na koncie firmowym będą państwowe? Bo jesli państwowe to nasze,
    a jak nasze to podam Ci numer konta, przelejesz mi moją działkę :)

    2. Odnośnie wykorzystywania posiadanego konta do DG pytaj w banku - każdy
    reguluje to we własnym zakresie.

  • 3. Data: 2008-07-08 22:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, s...@a...pl wrote:

    > 1. Czy pieniadze na koncie firmowym będą państwowe?

    :D

    > 2. Odnośnie wykorzystywania posiadanego konta do DG pytaj w banku - każdy
    > reguluje to we własnym zakresie.

    Dla porządku: przepisy podatkowe odwołują się do konta związanego z DG
    (a nie przeznaczonego dla DG). Taki bezpiecznik, jakby komuś wyszło ze
    przychody DG ma na inne konto niż zgłosił do US :) (znaczy to on naruszył
    przepis nie zgłaszając).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-07-08 23:37:24
    Od: grzess <k...@w...pl>

> [...]
    > (a nie przeznaczonego dla DG). Taki bezpiecznik, jakby komuś wyszło ze
    > przychody DG ma na inne konto niż zgłosił do US :) (znaczy to on naruszył

    O ile mnie pamiec nie myli to odwoluja sie do konta platnika lub konta
    przedsiebiorcy, nie wskazujac przy tym aby bylo ono zwiazane z prowadzona
    dzialalnoscia, jedynie wzor formularza identyfikacyjnego (okreslony w
    rozporzadzeniu) posluguje sie okresleniem - zwiazane z dzialalnoscia
    gospodarcza, tyle ze nie bardzo wiadomo o jakie powiazania chodzi, tj
    rozliczen podatnika czy rozliczen przedsiebiorcy, gdyz nie kazdy podatnik
    (przedsiebiorca) rozlicza sie z kontrahentami korzystajac z rachunku
    bankowego.

    Kontem zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, moze byc i rachunek osobisty
    i czesto tak jest w sytuacji mikro przedsiebiorcow.

    W wykorzystaniu rachunku osobistego na przeszkodzie stac moze regulamin
    banku i o ile ustawa prawo bankowe wskazuje:

    "2. Rachunki rozliczeniowe oraz rachunki lokat terminowych mogą być
    prowadzone wyłącznie dla:
    3) osób fizycznych prowadzących działalność zarobkową na własny rachunek,
    w tym dla osób będących przedsiębiorcami."

    oraz

    "3. Rachunki oszczędnościowe, rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz
    rachunki terminowych lokat oszczędnościowych mogą być prowadzone wyłącznie
    dla:
    1) osób fizycznych,"

    to osoba fizyczna bedaca przedsiebiorca nadal pozostaje osoba fizyczna i w
    mojej ocenie taki przedsiebiorca moze zalozyc jedno z obu w/w rachunkow,
    lecz jak nie trudno sie domyslic, w interesie banku jest aby przyslowiowy
    Kowalski prowadzac dzialalnosc gospodarcza posiadal jednoczesnie oba z w/w
    rachunkow, a nie tylko to przeznaczone wylacznie dla osob fizycznych.

    Temat czesto pojawia sie na grupie, ja tradycyjnie odsylam do
    http://www.forum-podatkowe.eplatnik.pl/t93-konto-fir
    mowe-obowiazek.html

  • 5. Data: 2008-07-09 21:39:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, grzess wrote:

    > O ile mnie pamiec nie myli to odwoluja sie do konta platnika lub konta
    > przedsiebiorcy, nie wskazujac przy tym aby bylo ono zwiazane z prowadzona
    > dzialalnoscia

    Jak o przepisy podatkowe idzie, to niekiedy wskazują:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html2.
    +++
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    5) odsetki od œrodków na rachunkach bankowych utrzymywanych w zwišzku
    z wykonywanš działalnoœciš,
    ---

    > jedynie wzor formularza identyfikacyjnego

    No tak, obaj zawęziliśmy sobie pojęcie "podatkowości przepisu" - Ty
    do NIP, ja do wpływających na wyliczenie podatku :)

    > Kontem zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, moze byc i rachunek osobisty
    > i czesto tak jest w sytuacji mikro przedsiebiorcow.

    To miałem na myśli, pisząc o "bezpieczniku".
    IMO faktyczne korzystanie (w celu DG) powoduje zaliczenie do "związania"
    (w drugą stronę nie działa, znaczy zamiar przedsiębiorcy wystarcza do
    zaliczenia wydatków związanych z utrzymaniem "przeznaczonego konta" w KUP,
    mimo nie dokonywania na danym koncie transakcji).

    pzdr, Gotfryd