  • 1. Data: 2008-07-08 08:03:41
    Temat: zwrot nadpłaty podatku VAT
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

    witajcie

    nie mogę nigdzie znaleźć, przejżałam google i też nic

    jaki jest okres na zwrot podatku VAT od środka trwałego (samochód) bo nie
    wiem co wpisać do deklaracji (60, 180 dni)?

    z góry wielkie dzięki
    Ewka

  • 2. Data: 2008-07-08 11:55:44
    Temat: Re: zwrot nadpłaty podatku VAT
    Od: grzess <k...@w...pl>

    Art. 87.
    2. Z zastrzeżeniem ust. 3 i 3a, zwrot różnicy podatku następuje na
    rachunek bankowy podatnika w banku mającym siedzibę na terytorium kraju
    wskazanym w zgłoszeniu identyfikacyjnym, o którym mowa w odrębnych
    przepisach, w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez
    podatnika. Jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego sprawdzenia,
    naczelnik urzędu skarbowego może przedłużyć ten termin do czasu
    zakończenia postępowania wyjaśniającego. Jeżeli przeprowadzone
    postępowanie wykaże zasadność zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim,
    urząd skarbowy wypłaca podatnikowi należną kwotę wraz z odsetkami w
    wysokości odpowiadającej opłacie prolongacyjnej stosowanej w przypadku
    odroczenia płatności podatku lub jego rozłożenia na raty.

    6. Na umotywowany wniosek podatnika złożony wraz z deklaracją podatkową
    urząd skarbowy jest obowiązany zwrócić różnicę podatku, o której mowa w
    ust. 2, w terminie 25 dni, a w przypadku kwoty, o której mowa w ust. 3
    &#8211; w terminie 60 dni, licząc od dnia złożenia rozliczenia, gdy kwoty
    podatku naliczonego, wykazane w deklaracji podatkowej, wynikają z: