  • 1. Data: 2006-09-08 09:34:28
    Temat: Kontrola US
    Od: "driverz" <d...@i...pl>

    Witam!

    Na poczatku czerwca mialem kontrole z US, po ok. tygodniu dostalem protokol
    i pani poinformowala mnie ze mam 14 dni na zlozenie odwolania (nie zlozylem
    bo nie bylo do czego) a pozniej w ciagu 30 dni powinienem dostac decyzje z
    "wymiaru" (cokolwiek to jest). Tak wiec termin minal ostatniego lipca mniej
    wiecej. Czy to znaczy ze:
    a. US o mnie zapomnial (malo prawdopodobne)
    b. US ma mnie gdzies i odezwa sie za pol roku
    c. Wymiar nie stwierdzil nieprawidlowosci wiec nie ma czego przysylac
    d. inne propozycje?

    z gory dziekuje za podpowiedzi...

  • 2. Data: 2006-09-08 11:49:16
    Temat: Re: Kontrola US
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Witam

    W terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu z kontroli możeż
    złożyć
    wyjaśnienia lub zastrzeżenia do ustalenień zawartych w protokole.
    Protokół z kontroli nie zawiera oceny prawnej a jedynie przedstawia
    stan faktyczny.
    Dla normalnego podatnika który przeczyta protokół wszystko może byc
    ok,
    ale dla fiskusa nie.
    Fiskus może wydać decyzję i po upływie roku, ale powienien
    wszcząć postepowanie
    podatkowe (wymiar) w terminie 3 miesięcy od daty podpisnia
    protokółu.
    Powinienieś dostać postanowienie o wszczęciu postepowania
    podatkowego
    w danej sprawie.
    Jeżeli wszczęcie nastąpi w terminie późniejszym niż 3 miesiące,
    ewentualne
    odsetki od zaległości podatkowych będą liczone do dnia podpisania
    protokołu,
    a nie do dnia zapłaty zobowiąznia (wydania decyzji).
    Jezeli poinformowano Cię że bedzie decyzja, to na 98% będzie.

    Pozdro
    cienki

  • 3. Data: 2006-09-11 09:24:38
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

[...]

    A co w przypadku jeśli wcale nie dostałam decyzji po protokole a minął już
    peny rok i pisma o wszczęciu postępowania też nie dostałam?Czy mam sie
    upomniec o decyzje Urzędu?
    Annacor

  • 4. Data: 2006-09-11 12:23:14
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Witam
    Może nie stwierdzono nieprawidłowości?
    Albo były one bardzo niewielkie i nakłd pracy na wydanie decyzji w
    stosunku do zaniżenia podatku byłyby niewspółmiernie wysoki, np.
    zniżyłeś podatek o 5 zł, to urząd może nie wydawać decyzji.

    pozdro
    cienki