  • 1. Data: 2006-09-08 09:11:58
    Temat: Sładka zdrowotna...( z cyklu :jak księgować ?)
    Od: Arjos <a...@o...pl>

    Jak traktować część składki zdrowotnej nie podklegającą odliczeniu :
    jako koszt stanowiący czy nie stanowiący koszt uzysk. przych. ?( u prow.DG)

    A poza tym jak ujmujecie koszty wynagrodzeń ?
    spotkałem warianty - wypłata netto - koszt w miesiącu wypłaty
    ZUS cały - w następnym

    - wypłata netto + ZUS( część pracownicza) - koszt w
    miesiącu wypłaty
    ZUS(część pracodawcy) - w następnym

  • 2. Data: 2006-09-08 09:35:00
    Temat: Re: Sładka zdrowotna...( z cyklu :jak księgować ?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, Arjos wrote:

    > Jak traktować część składki zdrowotnej nie podklegającą odliczeniu : jako
    > koszt stanowiący czy nie stanowiący koszt uzysk. przych. ?( u prow.DG)

    Przepis jest jasny: składki zdrowotne nie są KUP. Zajrzyj do art. 23
    ustawy!

    Część składki która "wystaje" ponad to co można odliczyć od podatku
    jest de facto podatkiem dochodowym, okrężnie doliczonym do skali wbrew
    obietnicom że "składkę tylko odłączymy od podatku żeby łatwiej było liczyć
    pieniądze i się nie mieszały".

    pzdr, Gotfryd