  • 1. Data: 2004-09-17 19:06:08
    Temat: Kontrola - kapitał zakładowy spólki z o.o.
    Od: "Fighter" <n...@p...onet.pl>

    Witam, czy w trakcie kontroli skarbowej kontroler sprawdza (jak?) czy
    minimalny kapitał zakladowy spolki z o.o. zostal w jakikolwiek sposob
    zgromadzony (50kPLN)?

    fighter

  • 2. Data: 2004-09-18 07:17:31
    Temat: Re: Kontrola - kapitał zakładowy spólki z o.o.
    Od: "TP <WROC>" <y...@y...beep.pl>

    > Witam, czy w trakcie kontroli skarbowej kontroler sprawdza (jak?) czy
    > minimalny kapitał zakladowy spolki z o.o. zostal w jakikolwiek sposob
    > zgromadzony (50kPLN)?

    IMHO raczej nie...bo jak sprawdzi kapital zakladowy
    wprowadzony aportem w postaci specjalistycznej wiedzy
    tzw. "knowhow" :)

  • 3. Data: 2004-09-18 08:16:39
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "TP <WROC>" <y...@y...beep.pl> napisał w
    wiadomości news:cigned$2saa$1@node1.news.atman.pl...

    > IMHO raczej nie...bo jak sprawdzi kapital zakladowy
    > wprowadzony aportem w postaci specjalistycznej wiedzy
    > tzw. "knowhow" :)

    ok, to by było faktycznie w taki sposób - ale:
    1. jeżeli to będzie wpłata w gotówce, to oświadczenie o pokryciu kapitału
    musi zostać złożone w sądzie rejestrowym - i odpowiednio zaksięgowane -
    jeżeli brak jest tego w kasie lub w banku - to kiszka.

    Oczywście 'know-how' jest bardzo fajnym rozwiązaniem - pod warunkiem, iż
    zarejestruje to sąd.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-09-18 11:16:02
    Od: "Fighter" <n...@p...onet.pl>

    Łukasz Kaliński napisał:
> [...]
    > kapitału musi zostać złożone w sądzie rejestrowym - i odpowiednio
    > zaksięgowane - jeżeli brak jest tego w kasie lub w banku - to kiszka.

    No a jak to jest w przypadku np samochodu jako aportu? Przeciez on sie
    amortyzuje jako srodek trwaly a jego wartosc wczesniej zzostala przeliczona
    na udzialy.CZy to oznacza ze moje udzialy maleja? Jak to jest?

    --
    pozdr
    fighter

  • 5. Data: 2004-09-18 13:19:04
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Fighter" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Mam na myśli brak potwierdzenia wniesienia kapitału, a nie bieżący stan
    kasy.
    :-)

> [...]
    przeliczona
    > na udzialy.CZy to oznacza ze moje udzialy maleja? Jak to jest?

    Twoje udziały zostały pokryte wartością aportu w momencie jego wniesienia.
    Co się dalej z nim dzieje - w sumie nie jest twoją sprawą, bo samochód staje
    się własnością Spółki.
    Twoje udziały mają taką i taką wartość nominalną - i to się (generalnie) nie
    zmienia.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2004-09-20 08:00:46
    Temat: Re: Kontrola - kapital zakladowy spolki z o.o.
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/18/2004 1:16 PM, Fighter wrote:

    > No a jak to jest w przypadku np samochodu jako aportu? Przeciez on sie
    > amortyzuje jako srodek trwaly a jego wartosc wczesniej zzostala przeliczona
    > na udzialy.CZy to oznacza ze moje udzialy maleja? Jak to jest?

    Kapitał, jak napisano wyżej, jeżeli jest w pieniadzu, to nie moze być
    "nigdzie" - więc albo konto, albo kasa - fizycznie gotówki w firmie może
    nie byc, bo np. zostanie pożyczona - natomiest nie może być sytuacji, że
    nie widadomo gdzie jest.

    Co do samochodu, że się amortyzuje - gotówka w pewnym sensie też ulega
    "zużyciu" np. płacisz za prąd elektryczny, którego nie gromadzisz i nie
    mozesz pokazać kontrolerowi.

    PZdr: Catbert