  • 1. Data: 2002-03-04 09:49:12
    Temat: Kontrola-niekontrola rozliczenia rocznego 2001
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    zadzwoniono do mnie z US aby przyjsc i poprawic blad w Pit-36. Poproszono,
    zebym przyniosl rachunki i dowody na odlicznenia w Pit-D i Pit-O.

    Poszedlem poprawilem. Urzedniczka zapytala czy mam rachunki oraz ich
    kserokopie.
    Rachunki mialem ale kserokopii oczywiscie nie.
    Kontrolujaca wdziecznie zaproponowala mi abym skoczyl zrobic kopie
    rachunkow. Jak przyjde z kopiami to ona dokonczy kontrole.
    Wyrazilem zdziwienia, ze potrzebne sa jej kserokopie. Jako ze wszystkich
    rachunkow mialem gdzies kolo 80 nie bardzo mi sie palilo do kserowania tego
    na moj koszt.
    Stanelo na tym, ze mam przyjsc jak zrobie kopie albo dokladna liste z opisem
    wszystkich rachunkow.
    Nie dyskutowalem dluzej i wyszedlem.

    W zasadzie to nie wiem co dalej z tym fantem robic. Nie byla to oficjalna
    kontrola bo zadnego wezwania nie dostalem.
    Nie wydaje mi sie aby przerzucanie na podatnika kosztow kontroli i ciezaru
    czynnosci kontrolnych bylo legalne.
    Czy jest jakas podstawa prawna zmuszania mnie do tak daleko idacej
    wspolpracy z US?

    Pozdrawiam, JL

  • 2. Data: 2002-03-04 14:54:28
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 4 Mar 2002 10:49:12 +0100, "JL" <j...@p...onet.pl> wrote:

    ..
> [...]
    >czynnosci kontrolnych bylo legalne.
    >Czy jest jakas podstawa prawna zmuszania mnie do tak daleko idacej

    Nie ma podstawy prawnej, ale urzędnicy się przyzwyczaili, że im się
    wszystko w ząbkach przynosi. Jeżeli chce Ci się szarpać z tą panną to
    jej powiedz, że masz obowiązek dostarczyć rachunki do okazania i to
    zrobiłeś a sprawa kopii to już jej sprawa.

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2002-03-07 22:24:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, JL wrote:

    >+ Witam,
    [...]
    >+ Stanelo na tym, ze mam przyjsc jak zrobie kopie
    >+ albo dokladna liste z opisem wszystkich rachunkow.

    Listy też kiedyś chcieli (zrobiłem).

    Pozdrowienia, Gotfryd