  • 1. Data: 2002-08-08 18:16:18
    Temat: Korekta VAT
    Od: "J.Nytko" <n...@p...com>

    Bardzo prosze o pomoc...
    Jak zaksiegowac (KPiR) korekte VATu dotyczaca m-ca maja a zrobiona w
    sierpniu ?.
    (faktura korygujaca VAT, korekta deklaracji VAT-7 z maja, i wplata roznicy
    dokonana przed chwila) [Odsetki za zwloke to pewnie wydatek nie ksiegowany]
    Jan Nytko

  • 2. Data: 2002-08-08 19:00:50
    Temat: Re: Korekta VAT
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "J.Nytko" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (faktura korygujaca VAT, korekta deklaracji VAT-7 z maja, i wplata roznicy
    > dokonana przed chwila) [Odsetki za zwloke to pewnie wydatek nie

    Czy ja dobrze zrozumialem?
    Wystawiles fakture korygujaca w sierpniu (do faktury majowej) i skorygowales
    deklaracje za maj?
    Moglbys szerzej opisac swoj przypadek, bo jak dla mnie to podales za malo
    danych, zeby cos pomoc?

    Karol

  • 3. Data: 2002-08-08 19:42:29
    Od: "J.Nytko" <n...@p...com>

    ... wyjasniam
    W maju wystawilem fakture VAT z pomylkowo naliczonym 7% VATem (uslugi
    budowlane). O tym ze w tym konkretnym przypadku powinno byc liczone 22%
    dowiedzialem sie przypadkowo dopiero wczoraj wiec w trybie pilnym wystawilem
    fakture korygujaca VAT, zrobilem tez korekte deklaracji VAT-7(wlasnie tej z
    maja), wplacilem (odzyskana od klienta) roznice VATu i teraz po prostu nie
    wiem jak to zaksiegowac.
    PS
    Dzieki za zainteresowanie
    J. Nytko

  • 4. Data: 2002-08-08 20:00:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > maja), wplacilem (odzyskana od klienta) roznice VATu i teraz po prostu nie

    Na moj rozum (nie prowadze KPiR) to VAT jest neutralny dla zapisow w KPiR,
    czyli nic nie wpisujesz.
    Natomiast, jak slusznie zauwazyles, odsetki nie sa KUP, wiec tez ich nie
    wpisujesz do KPiR.
    Jak sie w czyms pomylilem, to kolezanki i koledzy na mnie nakrzycza.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-08-09 15:42:46
    Od: "J.Nytko" <n...@p...com>

    > Na moj rozum (nie prowadze KPiR) to VAT jest neutralny dla zapisow w KPiR,
    czyli nic nie wpisujesz.
    Nie w tym rzecz. Do KPiR nic nie wpisuje bo tam ksieguje wartosci netto (...
    no moze z wyjatkami). Interesuje mnie jak to wpisac w rejestrach VATu a
    konkretnie czy wplate, wynikajacej z korekty, roznicy wpisywac do rejestru
    VAT i tym samym do deklaracji sierpniowej ?
    - czy moze nic nie wpisywac tylko wszystko podpiac do dokumentow majowych i
    spoko (no bo w pozamykanych miesiacach chyba nic zmieniac sie nie powinno)
    Pozdrowienia
    J. Nytko

  • 6. Data: 2002-08-09 16:05:10
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > spoko (no bo w pozamykanych miesiacach chyba nic zmieniac sie nie powinno)
    ---------------------------------------
    Ja dalej nie bardzo rozumiem co chcesz robić.
    Zrozumiałam , że wystawiłeś fakturę korygująca tylko na stawkę Vat a tym
    samym kwotę Vat (zwiększenie) czyli należy skorygować deklarację za Maj (
    wtedy była sprzedaż ) , zapłaciłeś zaległy Vat za Maj z odsetkami( jeśli
    miałeś do zapłaty).Masz problem z wpisaniem wystawinej faktury korygującej
    do rejestru Vat ?
    Ja gdybym wpisywała do rejestru ( książka ) to może udało by się dopisać na
    podsumowaniu strony jako korekty.Natomiast w programie komuterowym nie ma
    takiej możliwości wiec wpisuję jako kolejny dokument w miesiącu wystawienia
    ale nie uwzględniam w sporzadzanej deklaracji za ten miesiąc.Nie wiem czy
    prawidłowo ale ja bym tak zrobiła i myśle że US by do tego się nie
    przyczepił.
    Jolka

  • 7. Data: 2002-08-09 18:48:49
    Od: "J.Nytko" <n...@p...com>

    Dziekuje

  • 8. Data: 2002-08-14 12:54:17
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyczepił.
    > Jolka
    >
    > Zgadzam się z Jolką. Faktura korygująca powinna zaistnieć w rejestrze.
    Może zaistnieć na tylko na bieżąco, data wystawienia. Natomiast na wydrukach
    (dopisanie) albo w osobnym zestawieniu podałabym rozliczenie za maj
    (powiększenie sprzedaży) i bieżący miesiąc (pomniejszenie sprzedaży).
    Powinny ostatecznie wyjść kwoty podane na deklaracji VAT-7. Iwona