  • 1. Data: 2002-08-08 18:11:51
    Temat: sprzedaz wysylkowa - pytania
    Od: <l...@w...pl>

    Witam
    Mam pare pytan i bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos
    rozwial moje watpliwosci , jest to moje pierwsze starcie z
    wszelkimi urzademi itd.. ;)

    jezeli chce prowadzic mala sprzedaz wyslkowa (sklep internetowy)
    to z tego co wiem , musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza...

    Rozumiem ze pozniej musze wybrac forme opodatkowania
    ( czy jest jakis minimalny prog ponizej ktorego nei musze plaic podatkow
    np jezeli zarabiam 500 zl miesiecznie ? )

    Czy place dodatkowo jakies skladki ZUS ? czy cos innego( ucze sie ,jestem na
    utrzymaniu rodzicow )

    slyszalem tez ze w przypadku takiej sprzedarzy wysylkowej ,wystarczy ze bede
    posiadal spis , dochodow i przychodow
    (czy musza byc tam zawarte dane moich klientow ? co jezeli oni sobie np tego
    nie zycza ?)

    czy jezeli sprzedawalbym towary sprowadzane z zagranicy, to czy musze plaic za
    nie clo ,podatek
    chodzi mi o to ze sprowadzalbym przykladowo jeden telewizor ,mozliwe ze celnicy
    nie naliczyliby mi od niego cla i podatku ,czy moge go wtedy w pelni legalnie
    sprzedac ?

    Tyle narazie
    jestem w tych sprawach zielony,z gory dziekuje za poswiecony czas..

  • 2. Data: 2002-08-09 09:41:55
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa - pytania
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jezeli chce prowadzic mala sprzedaz wyslkowa (sklep internetowy)
    > to z tego co wiem , musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza...

    TAK

    > Rozumiem ze pozniej musze wybrac forme opodatkowania
    > ( czy jest jakis minimalny prog ponizej ktorego nei musze plaic
    podatkow
    > np jezeli zarabiam 500 zl miesiecznie ? )

    W ciągu roku do 2727,16 zł DOCHODU (= przychód - rozchód) - dotyczy
    podatku dochodowego. VAT płacisz od każdej zarobionej złotówki (jesli
    jesteś VATowcem).

    > Czy place dodatkowo jakies skladki ZUS ? czy cos innego( ucze sie
    ,jestem na > utrzymaniu rodzicow )

    TAK. Minimum to około 600 zł miesięcznie.

    > slyszalem tez ze w przypadku takiej sprzedarzy wysylkowej ,wystarczy
    ze bede > posiadal spis , dochodow i przychodow

    NIE wystarczy.

    > (czy musza byc tam zawarte dane moich klientow ? co jezeli oni sobie
    np tego > nie zycza ?)

    Firm - tak, osób fizycznych (klientów detalicznych) niekoniecznie.

    > czy jezeli sprzedawalbym towary sprowadzane z zagranicy, to czy musze
    plaic za
    > nie clo ,podatek

    TAK.

> [...]
    ze celnicy
    > nie naliczyliby mi od niego cla i podatku ,czy moge go wtedy w pelni

    NIE. Bez SAD-u ani rusz.

    > Tyle narazie
    > jestem w tych sprawach zielony,z gory dziekuje za poswiecony czas..

    Drobiazg.

    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-08-10 13:38:59
    Od: <l...@w...pl>

    > ze bede > posiadal spis , dochodow i przychodow
    >
    > NIE wystarczy.

    czyl&#305; co jest potrzebne ?
    -dz&#305;alalnosc gospodarcza
    -oplata do ZUSu ( ale zlodz&#305;jee :(
    -podatek od dochodu

    jeszcze cos ?

  • 4. Data: 2002-08-10 15:36:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > czyl&#305; co jest potrzebne ?

    Teamt na książkę :-(. Przejrzyj archiwum, coś widziałem na Onecie, proponuję
    też nabyć jakąś prostą książkę.
    Na początek czeka Cię (mogłem coś przeoczyć):
    - zgłoszenie w Urzedzie Gminy
    - zgłoszenie w ZUS
    - zgłoszenie w US (Ksiega, VAT)
    - zgłoszenie w Urzedzie Statystycznym (Regon)

    Stndardowa dzialalnosc to Ksiazka Przychodow i Rozchodow plus VAT. Jesli nie
    bedziesz sprzedawal firmom, to moze korzystniej bedzie zrezygnowac z bycia
    VAT-owcem?

    > -dz&#305;alalnosc gospodarcza
    > -oplata do ZUSu ( ale zlodz&#305;jee :(
    > -podatek od dochodu
    >
    > jeszcze cos ?

    Cło (od kazdego przekroczenia granicy z towarem, jesli nie wypelnisz sam
    SAD-u - a jest to o niebo trudniejsze niz jakikolwiek PIT - min. 2x50 zł dla
    Agencji Celnej), opłaty za prowadzenie dokumentacji firmy (chyba, ze sam
    bedziesz chcial to robic), podatek VAT...

    Nie ma lekko :-(((

    Pozdrawiam,
    BaLab