  • 1. Data: 2004-07-06 15:03:53
    Temat: Korekta deklaracji ZUS
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

    Fakty:
    1.Jestem osoba prowadzaca pozarolnicza dzialalnosc gospodarcza.(o.p.p.d.g)
    2.Dokonalem zgloszenia do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego z dniem 15
    lipca 1999
    3.Minimalna podstawe wymiaru skladek na FUS zaokraglam zawsze do pelnych
    zlotych (taki kaprys).
    4.W maju 2000 bylem kilka dni na L-4.
    5.W deklaracji za maj 2000 o identyfikatorze 01 05 2000 wykazalem podstawe
    zaokraglona i w pelnej wysokosci z zamiarem jeje skorygowania po otrzymaniu
    wyplaty zasilku chorobowego.
    6.Deklaracje/korekte 02 05 2000 zlozylem w czerwcu 2000 obnizajac wczesniej
    wykazana kwote proporcjonalnie do okresu choroby.
    7.W maju biezacego roku (kurna ten maj jakis chorobliwy u mnie) tez mialem
    kilka dni L-4.
    8.Wyslalem L-4 do ZUS.
    9.A ZUS mi pisze ze mam skorygowac maj 2000 poniewaz bezprawnie obnizylem
    podstawe wymiaru skladek powolujac sie przy tym na Art18p.8.9.i10.
    10.Czyli de facto stwierdzili zanizenie podstawy, niedoplate skladek no i
    ustanie ubezpieczenia chorobowego z dniem
    10.Po konsultacji telefonicznej okazalo sie ze stanowisko ZUS jest
    nastepujace:
    Jesli o.p.p.d.g deklaruje podstawe wyzsza niz minimalna to w przypadku
    uznania prawa i wyplaty zasilku chorobowego nie moze skorygowac wczesniej
    zadeklarowanej podstawy proporcjonalnie do okresu choroby.

    i co Wy na to?

    Pozdrowka i z gory dzieki za komentarze i opinie,

    Irek Makowski

  • 2. Data: 2004-07-06 18:33:45
    Temat: Re: Korekta deklaracji ZUS / drobne uzupelnienie
    Od: "Ireneusz Makowski" <i...@p...pl>

    Użytkownik "Irek Makowski" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > Fakty:
    >3.Minimalna podstawe wymiaru skladek na FUS zaokraglam zawsze do pelnych
    > zlotych

    w gore

    > 10.Czyli de facto stwierdzili zanizenie podstawy, niedoplate skladek no i
    > ustanie ubezpieczenia chorobowego z dniem

    Pozdr.