  • 1. Data: 2004-07-06 14:33:59
    Temat: meldunek a podatki
    Od: Artur <a...@C...poczta.fm>

    Witam,

    Czy będąc obywatelem Polski przebywającym na emigracji i nie posiadającym
    zameldowania w Polsce muszę się rozliczać z US?

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "Gejowskie małżeństwo jest czymś, co powinno mieć miejsce między mężczyzną
    a kobietą." - A. Schwarzenegger

  • 2. Data: 2004-07-06 14:59:54
    Temat: Re: meldunek a podatki
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Artur" <a...@C...poczta.fm> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Czy będąc obywatelem Polski przebywającym na emigracji i nie posiadającym
    > zameldowania w Polsce muszę się rozliczać z US?
    Ufff, powaznie pytasz?:-)

    O ile wiem, jezeli nie uzyskujesz dochodow w Polsce, to nie... Podatek
    odprowadza za Ciebie pracodawca w kraju, w ktorym pracujesz. Ale moze ktos
    doprecyzuje.

    Jezeli masz jakas konkretna watpliwosc, to podaj - bedzie nam latwiej,
    jezeli laczysz US z organizacja mafijna, ktora moze Cie dosiegnac poza
    granicami kraju... To po ostatnich zmianach przepisow dot. urzedasow
    skarbowych... Kto wie:-)

    Pozdrawiam
    LG

    > "Gejowskie małżeństwo jest czymś, co powinno mieć miejsce między mężczyzną
    > a kobietą." - A. Schwarzenegger
    Ps.
    Niezle:-]

  • 3. Data: 2004-07-07 11:41:28
    Od: Artur <a...@C...poczta.fm>

    "Lukasz Goralczyk" swoja wiadomoscia sporwokowal(a) mnie do odpowiedzi:

    > Ufff, powaznie pytasz?:-)

    Jak najbardziej poważnie. :)

    > O ile wiem, jezeli nie uzyskujesz dochodow w Polsce, to nie... Podatek
    > odprowadza za Ciebie pracodawca w kraju, w ktorym pracujesz. Ale moze ktos
    > doprecyzuje.

    Ja może trochę doprecyzuje pytanie podając przykład. Osoba X pracowała w
    Polsce przez 10lat po czym wyemigrowała do UK. Teraz podatki płaci w UK, w
    Polsce zaś nie uzyskuje żadnego dochodu. Co więcej nie posiada w Polsce
    stałego adresu zamieszkania (meldunku). Pytanie brzmi więc, czy osoba może
    sobie po prostu zniknąć nie informując US o tym, że już nie mieszka w
    Polsce i nie ma zamiaru tam płacić podatków, bo nie osiąga zadnego
    przychodu? Czy może jednak obowiązek podatkowy pozostaje i trzeba
    informować US co roku o 0 przychodach - tylko wtedy jaki urząd, skoro nie
    ma się meldunku?

    IMHO podatkow od przychodów w UK nie muszę odprowadzać w Polsce, bo robię
    to w UK, a umowa o ochronie przed podwójnym opodatkowaniem mi to
    gwarantuje. Oto link: http://www.pb.pl/content.aspx?sid=6755&id=100985
    polecam Art. 15. praca najemna.
    Ale moze się mylę, bo nie jestem specjalistą od podatkow :)

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "...to ze slabosci sila, bo skad byla by zlosc, gdyby nie bylo milosci lub
    bylaby ona niemila..." - Fokus