  • 1. Data: 2002-09-16 08:04:04
    Temat: Korzysci z zatrudnienia osoby prowadzacej DG
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam grupe,

    Interesuje mnie kwestia zawarta juz w temacie. Czy firma, ktora zatrudni
    mnie nie na etat tylko niby na zlecenie ze wzgledu, ze prowadze dzialalnosc
    korzysta 2 razy na takim ukladzie...?
    Nie wiem czy mam racje do konca i wlasnie prosze o pomoc.
    Taka firma nie placi za mnie skladek czyli moglaby mi kwote swiadczen
    dolozyc do wynagrodzenia, czyz nie...?
    Poza tym moze odliczyc sobie VAT od faktury jaka ode mnie otrzyma, tak...?
    A czy w ogole taka firma bedzie chciala na taki uklad ze mna pojsc, mam tu
    glownie na mysli doliczenie mi do wyplaty skladki, ktorej nie zaplaci...?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za informacje

    Rafal

  • 2. Data: 2002-09-16 19:20:33
    Temat: Re: Korzysci z zatrudnienia osoby prowadzacej DG
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > glownie na mysli doliczenie mi do wyplaty skladki, ktorej nie zaplaci...?
    najcześciej same korzyści .......
    i może się okazać iż jak nie masz umowy zawartej na świadczenei usług dla
    firmy matki to podziekuja ze twe usługi w ciągu 1 godziny i pa pa pa ,
    raczej firma matka da Ci brutto faktury z ewentualnym ryczłtem (ZUS , tel)
    no chyba że pracujesz u Robin Chooda lub w Cartasie to 100% pokrycia

    życzę powodzenia
    P.S.
    najważniejsze spisac umowę z "matką"

    rafal

  • 3. Data: 2002-09-17 08:13:32
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Interesuje mnie kwestia zawarta juz w temacie. Czy firma, ktora zatrudni
    > mnie nie na etat tylko niby na zlecenie ze wzgledu, ze prowadze
    dzialalnosc
    > korzysta 2 razy na takim ukladzie...?
    zdecyduj się, czy chodzi Ci o rozliczenie
    "firma - firma",
    czy "zleceniodawca - zleceniobiorca"...

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-09-17 11:36:23
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    "Rider" <r...@b...pl> wrote in message news:am4384$4j$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > glownie na mysli doliczenie mi do wyplaty skladki, ktorej nie zaplaci...?
    >
    > pozdrawiam i z gory dziekuje za informacje

    Pamiętaj też, że nie przysługuje ci płatny urlop, ewentualna odprawa, itp.

  • 5. Data: 2002-09-18 07:53:57
    Od: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>

    Użytkownik "Monika" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    netia.pl...

    > Pamiętaj też, że nie przysługuje ci płatny urlop, ewentualna odprawa, itp.

    To kwestia dogadania się i odpowiedniego sformułowania umowy między firmami.
    Urlop nazywa się wtedy przerwą w wykonywaniu usług, czy jakoś tak. Przyjęcie
    miesięcznego (lub dłuższego) terminu wypowiedzenia umowy jest praktycznie
    równoważne odprawie.

    Wg mnie firmie "matce" opłaca się przekonwertować dotychczasowego pracownika
    etatowego na zleceniobiorcę i dać mu nawet te same pieniądze, które
    kosztował jego etat (więc wyższe, niż jego dotychczasowe wynagrodzenie
    netto) choćby tylko ze względu na to, że nie musi płacić za czas jego
    choroby. Nie musi dbać o wstępne i okresowe badania lekarskie. Nie ma
    problemu nadgodzin - facet pracuje "ile sam chce".

    Pzdr

    AL