  • 1. Data: 2002-11-12 17:45:35
    Temat: Koszt czy amortyzacja
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą.
    Kończę budowę restauracji, do której zakupiłem 100 krzeseł za 9.000 zł i 20
    stołów za 3.000 zł.
    Uruchomię działalność gastronomiczną przy ich wykorzystaniu za pół roku.
    Pytanie:
    Czym są te zakupy, koszt czy amortyzacja?
    I od kiedy?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2002-11-12 19:42:21
    Temat: Re: Koszt czy amortyzacja
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    wyposażenie w 100 % umorzone (koszt).
    - pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-13 09:57:40
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > wyposażenie w 100 % umorzone (koszt).
    > - pozdrawiam
    Sadysto (tko) :))))))))))))))))................. każde krzesło wprowadzone
    jako wyposażenie w przypadku przekroczenia czasu użytkowania 1 roku stanie
    się środkiem trwałym, czy nie tak????????
    Czy rozpatrujesz każde krzesło jako osobny element czy jako zestaw krzeseł i
    stołów?

    I co dalej po roku?
    Chyba jest prostrze podejście?
    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2002-11-13 10:10:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik fart napisał:

    > Sadysto (tko) :))))))))))))))))................. każde krzesło wprowadzone
    > jako wyposażenie w przypadku przekroczenia czasu użytkowania 1 roku stanie
    > się środkiem trwałym, czy nie tak???????

    Nieeeeee.... No co ty. Wyposażenie to własnie takie cos co słuzy nam
    dłużej niż rok, ale jest "niskocenne" - tańsze niż 3500.
    Dzięki rejestrowi wyposażenia unikamy właśnie wpisywania wszystkiego do
    EŚT po roku używania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-13 10:33:26
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    > Nieeeeee.... No co ty. Wyposażenie to własnie takie cos co słuzy nam
    > dłużej niż rok, ale jest "niskocenne" - tańsze niż 3500.

    Zapomniałeś (aś) dodać - ale droższe niż 1500 zł.
    W związku z powyższym zakup krzeseł i stołów jest najzwyklejszym kosztem.

    Sławek.

    s...@d...pl

  • 6. Data: 2002-11-14 10:12:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Sławomir Delegacz wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> [...]
    >+ > Użytkownik fart napisał:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Zapomniałeś (aś) dodać - ale droższe niż 1500 zł.

    Wyrażam sprzeciw. IMHO każde krzesło *jest* wyposażeniem.

    >+ W związku z powyższym zakup krzeseł i stołów jest najzwyklejszym kosztem.

    Zdaje się że masz na myśli że *nie musisz* wpisywać do EW ?
    Prawda.
    Ale primo - IMHO możesz (komu by się chciało)
    secundo - to że nie wpiszesz nie jest jeszcze powodem żeby
    wyposażeniem być przestało.

    Zastanów się moment i powiedz mi, do jakiej kategorii
    zostanie takie krzesło zaliczone np. w razie remanentu
    likwidacyjnego. Kwestię że może nagle się zepsuć ;>
    pomińmy, dobrze ? Robimy remanent, spisujemy "krzesło
    okrągłe płaskie szt. 2" - i CZYM owe krzesła są ?
    Nie uwierzę że towarem handlowym ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (wyrażający nadzieję że Maddy nie zdążyła cię podrapać :))

  • 7. Data: 2002-11-14 10:30:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Delegacz napisał:
> [...]
    >

    > Zapomniałeś (aś) dodać - ale droższe niż 1500 zł.
    > W związku z powyższym zakup krzeseł i stołów jest najzwyklejszym kosztem.

    Nie przeczę.
    Polemizowałam tylko ze stwierdzeniem że po roku od wpisania mebli do
    ewidencji wyposażenia trzeba będzie je przepisac do rejestru środków
    trwałych, co jest oczywistym nonsensem. (czy musze przypominac o
    czytaniu całych postów łacznie z cytatami?)

    Kwestia czy w koszty czy w wyposażenie - to już wolny wybór podatnika w
    tym konkretnym przypadku. Nie ma zakazu ujmowania w ew. wyposażenia lub
    w rej. środków trwałych przedmiotów wartych 1,50, o ile będa używane
    dłużej niz rok i podatnik ma taki kaprys. :-)

    Maddy

    ps. co to sa koszty niezwykłe???

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-11-14 10:49:18
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > pomińmy, dobrze ? Robimy remanent, spisujemy "krzesło
    > okrągłe płaskie szt. 2" - i CZYM owe krzesła są ?

    Czyli bezpieczniej w tytule takiego remamentu (lub przy danej pozycji
    remamentu) dopisać "element wypoażenia nie ujęty w EW z uwagi na wartość
    jednostkową poniżej 1500 zł" lub wręcz zrobić oddzielny spis tylko takich
    niechandlowych ememtów ?

    Sark