  • 1. Data: 2002-11-12 14:23:08
    Temat: ŚTznajdujące się poza "siedzibą".
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Mam taką sytuację, w miejscowości X w domu mam zarejestrowaną działalność
    tam też mam wszelkie dokumenty i część środków trwałych. Większość sprzętu
    znajdującego się w ewidencji mam jednak w Wa-wie gdzie spędzam 80% czasu.
    Jak na taką sytuację zapatruje się US czy wystarczy że w ewidencji napiszę
    że sprzęt taki a taki znajduje się pod innym adresem ?
    W X mam "siedzibę" a w Wawie mam "użyczone" mieszkanie i przebywam tam
    głównie z powodu wykonywanej działalności ale żeby móc ją wykonywać to
    potrzebuje tych ŚT w Warszawie a nie tam gdzie mam zarejestrowaną
    działalność. Podejrzewam że jakoś taką sytuację trzeba zaznaczyć w
    dokumentach tylko jak ?

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 2. Data: 2002-11-12 18:00:06
    Temat: Re: ŚTznajdujące się poza "siedzibą".
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Remek napisał:
> [...]
    > potrzebuje tych ŚT w Warszawie a nie tam gdzie mam zarejestrowaną
    > działalność. Podejrzewam że jakoś taką sytuację trzeba zaznaczyć w
    ST maja być własnie w *miejscu wykonywania działalności*, ktore
    niekoniecznie jest zgodne z siedzibą. Powinienes jednak to drugie
    miejsce zgłosić jak dodatkowe miejsce wykonywania dziełalności.
    Poza tym w pewnych przypadkach ŚT może legalnie być np. u kontrahenta
    czy klienta, jeżeli jest to uzasadnione rodzajem lub sposobem
    prowadzenia DG.
    A co powiesz o oddanych w najem środkach trwałych? Są w siedzibie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-13 00:15:45
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > ST maja być własnie w *miejscu wykonywania działalności*, ktore

    A przykładowy laptop czy nawet stacjonarny PC-et może być w mieszkaniu
    właściciela?????
    Bo ma pilną pracę wielodniową do zrobienia...

  • 4. Data: 2002-11-13 09:37:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > A przykładowy laptop czy nawet stacjonarny PC-et może być w mieszkaniu
    właściciela?????
    > Bo ma pilną pracę wielodniową do zrobienia...
    Oczywiście! Liczy sie tylko czy potrafisz wiarygodnie uzasadnic potrzebę
    przemieszczenia środka trwałego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-13 11:02:53
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    > Oczywiście! Liczy sie tylko czy potrafisz wiarygodnie uzasadnic potrzebę
    > przemieszczenia środka trwałego.

    Tylko czy US (w przypadku kontroli) nie może sobie zażyczyć przywiezienia
    tego środka do siedziby żeby udowodnić że on naprawdę istnieje ? W przypadku
    laptopa to akurat nie ma problemu ale kilka komputerów, sprzęt AV i
    kilometry kabli to już raczej ciężko by było przewozić.

  • 6. Data: 2002-11-13 11:33:44
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Remek" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości news:aqtbk7

    > Tylko czy US (w przypadku kontroli)

    Co Ty sie martwisz na zapas kontrolą Jak przyjdzie do "siedziby" to wtedy
    bedziesz sie martwil
    Naprawde w US maja inne sprawy niz chodzenie po "siedzibach domowych" i
    szukanie gdzie stoi Twoj ST.

    Karol

  • 7. Data: 2002-11-13 11:37:12
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedziesz sie martwil
    > Naprawde w US maja inne sprawy niz chodzenie po "siedzibach domowych" i

    No tak martwię się na zapas, ale jak już przyjdą to już jest za późno.
    Na razie musiałem zanieść dokumenty do US.

  • 8. Data: 2002-11-13 11:51:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Remek napisał:
    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No tak martwię się na zapas, ale jak już przyjdą to już jest za późno.
    > Na razie musiałem zanieść dokumenty do US.

    Nie słyszałam żeby ktos musiał *zanosić* środki trwałe do US w celu
    udowodnienia ich istnienia.

    A co zrobisz z koparka na gąsienicach (dla niewtajemniczonym - pojazdy
    na gąsienicach nie moga poruszac sie po drogach publicznych, trzeba je
    przewozić na specjalnych samochodach/przyczepach, a to kosztuje) która
    znajduje się na budowie w drugim końcu polski?
    Wyobrazasz sobie że US każe Ci na własny koszt sciagać ta koparke za
    ciężkie pieniądze żeby ja sobie urzędnik przez okno obejrzał?
    W końcu jakas tam budowy nie jest Twoja siedzibą. Nie podpada nawet pod
    konieczne do zgłoszenia miejsce prowadzenia działalności.

    W razie czego masz wiedzieć gdzie ŚT się znajduje i uzasadnic dlaczego.
    Ma być "w miejscu wykonywania działalności" a nie w siedzibie. Siedzibe
    masz jedna, miejsc wykonywania działalności możesz mieć na kopy.

    US musi się pofatygowac żeby sprawdzic czy rzeczywiście ten środek
    trwały jest tam gdzie powiedziałeś. Nikt Ci niczego do US przynosic nie
    każe.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-11-13 12:55:20
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    > Nie słyszałam żeby ktos musiał *zanosić* środki trwałe do US w celu
    > udowodnienia ich istnienia.

    Nie no aż tak to nie jest, na razie zaniosłem dokumenty a pytam na wypadek
    gdybym miał odpowiadać gdzie co się znajduje.

    Dzięki za odpowiedź
    Remek

  • 10. Data: 2002-11-13 16:55:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Remek napisał:
    [...]
    >+ Nie słyszałam żeby ktos musiał *zanosić* środki trwałe do US w celu
    >+ udowodnienia ich istnienia.
    >+
    >+ A co zrobisz z koparka na gąsienicach

    Y tam, skromna jesteś w przykładach ;) - bo AFAIK to "budowle
    budynki i inne takie" to też ŚT ;)
    (jakiś Mariott ?? Proszę przynieść na pojutrze, obejrzymy !!)
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd