  • 1. Data: 2004-07-21 07:22:41
    Temat: Koszty UP - wakacyjnie...
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Witam!

    Zapragnąłem wrzucić na listę temat, który mnie ostatnio trochę nurtuje -
    kolega mnie zaszczepił. Jest to w sumie bzdurka, która pasuje do czasu
    wakacyjnego, ale - czy można uznać za koszt uzyskania przychodu prowizję
    pobieraną przez bank od przelewu na konto osobiste wspólnika spółki
    jawnej, tudzież właściciela jednoosobowego? Czy nie mogą się do tego
    doczepić? Niby nie duże kwoty, ale przez 5 lat, może się tego trochę
    zebrać.
    I jeszcze druga sprawa - troszkę powżniejsza. Czy w przypadku, gdy
    kontrola uzna, że dany koszt nie może pomniejszać podstawy
    opodatkowania, to automatycznie z urzędu rozpoczyna się dochodzenie z
    ustawy karno-skarbowej? Czy człowiek z urzędu jest traktowany jako
    podejrzany (przestępca)? Czy też zależy to od widzimisię jakiegośtam
    urzędnika.

    Pozdrawiam

    Schpakoo!