  • 1. Data: 2004-07-20 21:44:27
    Temat: No i mi sie zachciało ... ZUS, OFE, emerytura
    Od: "SeBo" <s...@o...pl>

    Witam,

    Postanowiłem, że zweryfikuję moje składki emerytalne i rentowe.
    Zrobiłem sobie wyciąg z wpłat przez ZUS na II i I filar.
    Porównałem to z kwotami z RMUA w tym okresie i generalnie nic mi się nie
    zgadza.
    Powiem szczerze bardzo mi się nie zgadza.
    Tyle historyjka ....
    Teraz pytanie. Jeśli mam kwotę jaka wpłynęła na konto w OFE (X_OFE) oraz mam
    z RMUA dwie kwoty: składka emerytalna pracownika (Y) i składka emerytalna
    pracodawcy (Z)
    to jaka jest zależności "f" X_OFE = f(Y, Z, x1, x2, ..., xN), gdzie x1, ...,
    xN, to prowizje i inne haracze. Ja nie potrafię takiej funkcji znaleźć.

    Podobnie w przypadku składek rentowych. Jeśli mam kwotę jaka wpłynęła na
    konto w ZUS (X_ZUS) oraz mam z RMUA dwie kwoty: składka rentowa pracownika
    (Y) i składka rentowapracodawcy (Z) to jaka jest zależności "f" X_ZUS =
    f(Y, Z, x1, x2, ..., xN), gdzie x1, ..., xN, to prowizje i inne haracze.

    Potrzebuję, tego do dokładnego zweryfikowania moich składek.

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-07-21 10:29:25
    Temat: Re: No i mi sie zachciało ... ZUS, OFE, emerytura
    Od: Izabela Kopij <i...@b...poczta.onet.pl>

    SeBo wrote:

> [...]
    > f(Y, Z, x1, x2, ..., xN), gdzie x1, ..., xN, to prowizje i inne haracze.
    >
    > Potrzebuję, tego do dokładnego zweryfikowania moich składek.

    a co ja mam powiedziec? Pierwsza skladka wplynela w lutym 1999 roku,
    nastepne marzec - wrzesien 2003, mam pustki na koncie, a zus ciagle szuka
    skladek, bo nie moze ich znalezc...
    Swoja droga, jesli skladki sie nie znajda moze zlozyc pozew przeciwko ZUS?
    Jakos nie wierze, ze skladki sie odnajda, a jesli by sie nie odnalazly to
    bedzie to zwykla kradziez, albo przynajmniej zaniedbanie obowiazkow, czy
    jak to sie tam zwie...

    Iza

  • 3. Data: 2004-08-13 21:31:18
    Od: IZA<i...@i...pl>

    Jeśli chcesz sprawdzić, czy kwoty ktore masz na koncie są prawidlowe,
    to od podstawy składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oblicz
    sobie 12,22%. Taką kwotę właśnie powinieneś mieć w zusie za dany
    miesiąc. Jeśli zaś obliczysz w taki sam sposób 7,30% - to taką kwotę
    powinieneś mieć w Otwartym Funduszu Emerytalnym.

    Powodzenia w sprawdzaniu składek. Uf

    -> http://usenet.pomocprawna.info