  • 1. Data: 2010-02-15 18:18:02
    Temat: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy koszty pojazdów za rok 2009 nie wykorzystane powinny przejść na rok
    2010 czy też przepadło i rozliczam od zera? Bo MK RP nie przeniosła mi
    nadmiarowych kosztów, co więcej koszt za grudzień też mi olała, bo
    faktura z datą grudniową, a księgowana w 2010, bo dopiero wtedy przyszła.

    Błąd w MK RP czy w moim rozumowaniu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-02-15 18:51:24
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > nadmiarowych kosztów, co więcej koszt za grudzień też mi olała, bo
    > faktura z datą grudniową, a księgowana w 2010, bo dopiero wtedy przyszła.

    Hm... Chyba wykryłem bład w MKRP bo w ogóle za 2010 mi się nie pojawiają
    wpisy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-02-15 20:34:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > czy koszty pojazdów za rok 2009 nie wykorzystane powinny przejść na rok
    > 2010 czy też przepadło

    Masz na myśli "kilometrówkę"? - to przepadło.
    Trzeba się zapożyczyć i remontować (goto WysokiSejm).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-02-15 21:44:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Masz na myśli "kilometrówkę"? - to przepadło.

    Dziwne to... Czyli jak zatankowałem np. 31 grudnia, to jestem w plecy, a
    jak 1 stycznia to już nie. Logika księgowości mnie zadziwia.

    > Trzeba się zapożyczyć i remontować (goto WysokiSejm).

    Nie rozumiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-02-16 07:05:05
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

> [...]
    > nadmiarowych kosztów, co więcej koszt za grudzień też mi olała, bo
    > faktura z datą grudniową, a księgowana w 2010, bo dopiero wtedy przyszła.

    Dlatego w grudniu nie tankowałem na NESTE

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 6. Data: 2010-02-16 07:46:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Dziwne to... Czyli jak zatankowałem np. 31 grudnia, to jestem w
    > plecy, a jak 1 stycznia to już nie. Logika księgowości mnie zadziwia.

    A jakie to ma znaczenie czy styczeń czy grudzień skoro jak rozumiem
    i tak masz zbyt mały przebieg do celów działalności, żeby wliczyć wszystkie
    wydatki w koszty. Przecież jak by się uprzeć, to możesz uznać, że z KAŻDEJ
    faktury
    dotyczącej wydatków na samochód z roku 2009 nie wliczasz pewnego ułamka do
    kosztów, a nie,
    że do pewnego momentu w koszty, a potem nie.

  • 7. Data: 2010-02-16 08:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dziwne to... Czyli jak zatankowałem np. 31 grudnia, to jestem w plecy,
    > a jak 1 stycznia to już nie. Logika księgowości mnie zadziwia.

    Cóż poradzić. Przecie to nie mój pomysł :]

    > Nie rozumiem.

    Skoro był "niewykorzystany limit" to trzeba go wykorzystać, choćby
    na kredyt. Inaczej przepadnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-02-16 08:33:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > co więcej koszt za grudzień też mi olała, bo
    > faktura z datą grudniową, a księgowana w 2010, bo dopiero wtedy przyszła.
    >
    > Błąd w MK RP czy w moim rozumowaniu?

    A to jest OSOBNE pytanie.
    Albo przypadnie Ci przeczytać instrukcję :>, albo jest błąd.
    Przecież po to rozliczenie dochodowego robi się później, żeby był czas na
    ujęcie zdarzeń "zaliczanych", do których jeszcze nie ma papierów.
    Ponadto... dziwne to co piszesz, w świetle faktu iż na KPiR koszt
    jest z "dniem papieru" (więc jakim prawem *w ogóle* data ujęcia kosztu
    jest brana pod uwagę, powiedzmy że nie wnikamy chwilowo w towary handlowe
    i materiały podstawowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-02-16 16:16:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Skoro był "niewykorzystany limit" to trzeba go wykorzystać, choćby
    > na kredyt. Inaczej przepadnie.

    Jaki limit? Jaki kredyt? Jaki remont? Zupełnie nie czaję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-02-16 16:18:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A to jest OSOBNE pytanie.
    > Albo przypadnie Ci przeczytać instrukcję :>, albo jest błąd.

    Nie, jednak zaliczył mi na styczeń. A to w ogóle jest bezsens :D
    Tankowałem w grudniu, faktura przyszła w styczniu, więc księguję ją w
    styczniu, prawda? I mam limit. Tankowałem w grudniu na stacji, gdzie
    wydają faktury od ręki i co? Limit przepadł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek