  • 11. Data: 2010-02-16 18:37:54
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jaki limit? Jaki kredyt? Jaki remont? Zupełnie nie czaję.

    Był niewykorzystany limit? Był.
    Szkoda że przepadł? Szkoda (tak wychodzi z Twoich listów).
    To trzeba było wymienić jakieś co bardziej zużyte części na nowe.
    Nie wiem - żarówki? ;) (wcześniej czy później się spalą).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-02-16 18:40:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tankowałem w grudniu, faktura przyszła w styczniu, więc księguję
    > ją w styczniu, prawda?

    Ale to nie ma nic wspólnego z księgowanie *na* styczeń (w koszty
    stycznia).
    (o ile nie ma mowy o VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-02-16 19:44:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > Nie rozumiem.

    Kilometrowka jest tak skonstruowana, ze limit leci pod dolnej
    obwiedni z minimum(rzeczywiste koszty, przebieg x stawka).
    W efekcie, trzeba duzo jezdzic (na papierze) wtedy, gdy
    samochod sie psuje :)

    A jak sie nie podoba, to do ST wprowadzic :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-02-16 19:55:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Był niewykorzystany limit? Był.
    > Szkoda że przepadł? Szkoda (tak wychodzi z Twoich listów).
    > To trzeba było wymienić jakieś co bardziej zużyte części na nowe.
    > Nie wiem - żarówki? ;) (wcześniej czy później się spalą).

    Przecie to tylko zwiększy koszty, a nie zmniejszy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-02-16 19:57:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-16 20:44, Jacek_P pisze:

    > Kilometrowka jest tak skonstruowana, ze limit leci pod dolnej
    > obwiedni z minimum(rzeczywiste koszty, przebieg x stawka).
    > W efekcie, trzeba duzo jezdzic (na papierze) wtedy, gdy
    > samochod sie psuje :)

    No ale czemu to się zeruje przy przejściu przez rok? Magiczna data Majów
    i Nostradamusa? Czemu to nie jest ciągłe, jak VAT?

    > A jak sie nie podoba, to do ST wprowadzic :)

    No ale wtedy znów nie będę mógł prywatnie jeździć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-02-16 19:57:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ale to nie ma nic wspólnego z księgowanie *na* styczeń (w koszty
    > stycznia).

    No to MK RP jednak mi to zaliczyła na styczeń.

    No i jak ma księgować na zeszły miesiąc, jak on już zamknięty i książka
    zamurowana.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-02-16 20:31:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale czemu to się zeruje przy przejściu przez rok? Magiczna data
    > Majów i Nostradamusa? Czemu to nie jest ciągłe, jak VAT?

    Bo podatek dochodowy jest rozliczany w cyklu rocznym,
    a nie miesięcznym jak VAT.

  • 18. Data: 2010-02-16 20:40:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > No to MK RP jednak mi to zaliczyła na styczeń.
    >
    > No i jak ma księgować na zeszły miesiąc, jak on już zamknięty i książka
    > zamurowana.

    A po o zamykałeś?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-02-16 20:47:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przecie to tylko zwiększy koszty, a nie zmniejszy.

    A jak *inaczej* chciałeś *wykorzystać limit*, skoro dotyczy
    on *właśnie kosztów*?
    Ja chyba czegoś nie rozumiem :( (ale chyba nie mi jednemu
    to się zdarza).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-02-16 20:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No i jak ma księgować na zeszły miesiąc, jak on już zamknięty

    A rozporządzenie o KPiR kiedyś czytałeś?
    Par.31.2 w szczególności:
    "w czasie zapewniajšcym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem"

    Ponadto, nie wiem jak tam konkretny program, ale po zakończeniu
    *ROKU*, zakładana jest nowa książka.
    Paragraf 10 rozporządzenia jak nic (sprawdź, link wyżej).
    Wniosek: nowa książka nie ma prawa wpływać na poprzednią, bo to
    jest ODRĘBNY dokument.
    Na zamknięcie ROKU jest czas do 30 kwietnia.

    pzdr, Gotfryd