  • 1. Data: 2010-02-15 10:22:28
    Temat: Sprzedaż samochodu osobowego FV ZW
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam

    Przymierzam się do sprzedaży samochodu osobowego zakupionego w grudniu 2008
    dla którego odliczono 60% podatku VAT

    rozliczenie:
    1) korekta VAT = 3/5 odpisanej kwoty - ze znakiem minus w deklaracji (był
    używany 2 lata tj. 2008-2010)?
    2) sprzedaż, wystawiam na FV ZW (używany dłużej niż 6m-cy). Czy na fakturze
    trzeba powołać się na jakiś artykuł uzasadniający ZW czy wpisać tylko:
    samochód osobowy marka, model, typ, numer VIN, nr rejestracyjny, rok
    produkcji, cena?

    4866 (20100214) __________

  • 2. Data: 2010-02-15 11:26:10
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu osobowego FV ZW
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > rozliczenie:
    > 1) korekta VAT = 3/5 odpisanej kwoty - ze znakiem minus w deklaracji (był

    jaka była wartość początkowa tego auta?

> [...]
    > fakturze trzeba powołać się na jakiś artykuł uzasadniający ZW czy wpisać
    > tylko: samochód osobowy marka, model, typ, numer VIN, nr rejestracyjny,

    podstawę zastosowania stawki zw też
    masz ją tu:
    pkt 5

    pozdr,
    m.w.

  • 3. Data: 2010-02-15 11:53:32
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > jaka była wartość początkowa tego auta?

    WIĘCEJ NIŻ 15000ZŁ

    > podstawę zastosowania stawki zw też
    > masz ją tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43181,6.html
    > pkt 5

    to jak najkrócej bez odwoływania się do nazwy ustawy zapisać podstawę
    zastosowania na fakturze????

    4866 (20100214) __________

  • 4. Data: 2010-02-15 12:58:27
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > WIĘCEJ NIŻ 15000ZŁ

    no to korekta 3/5

    > to jak najkrócej bez odwoływania się do nazwy ustawy zapisać podstawę
    > zastosowania na fakturze????

    nie zajrzałeś nawet ;) to nie ustawa, to rozporzadzenie

    "zwolnienie na podst.§ 12 ust.1 pkt 5 rozp.MF z 24.12.2009, DzU 224,
    poz.1799" może być?

    pozdr,
    m.w.

  • 5. Data: 2010-02-15 13:31:22
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > "zwolnienie na podst.§ 12 ust.1 pkt 5 rozp.MF z 24.12.2009, DzU 224,
    > poz.1799" może być?

    zajrzałem, tylko nie byłem pewny czy mam się odwołać do cytowanego pkt 5 czy
    zawartych w nim dwóch punktow oddzielnie

    Dzięki

    4866 (20100214) __________

  • 6. Data: 2010-02-15 15:59:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, my way wrote:

    > Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał

    > no to korekta 3/5

    Rozumiem że tego elementu jesteście pewni, więc mniej więcej
    wiadomo jak to liczyć :)
    (zawsze miałem wątpliwości, czy liczyć "z góry" czy "z dołu",
    znaczy lata zakończone czy rozpoczęte i czy "używania"
    czy też kalendarzowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-02-16 08:00:48
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości

> [...]
    > (zawsze miałem wątpliwości, czy liczyć "z góry" czy "z dołu",
    > znaczy lata zakończone czy rozpoczęte i czy "używania"

    użytkowany od 2008, więc:
    sprzedaż w 2008 - korekta 5/5
    sprzedaż w 2009 - korekta 4/5
    itd.
    tak to rozumiem i jak zauważyłam, US też

    pozdr,
    m.w.