  • 1. Data: 2005-01-08 14:03:15
    Temat: Koszty zakupu obligacji a podatek od odsetek
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Przyszedł mi do głowy chyba głupi pomysł , zeby kupić na rynku pierwotnym
    obligacje TZ1107 . Papiery były sprzedawane z dyskontem ale jednocześnie
    płaciłem za nie narosłe od 1 dnia sprzedaży odsetki. tzn
    w 1 dniu sprzedaży zapłaciłbym 99,9
    w n-tym płace powiedzmy 101,5 w tym 1,6 to odsetki .
    Odsetki na koniec okresu to powiedzmy 5

    Pytanie jaki u licha zapłace podatek: od 5 ? czy (5-1,6) czy jeszcze od
    czegoś innego bo było dyskonto.
    Pierwsza wersja wydaje mi się głupia bo w 5 mieści się przecież część
    mojego kapitału ale nie mam ochoty praktycznie testować jej więc
    może sprzedać je na giełdzie ?

    Pozdrawiam
    as

  • 2. Data: 2005-01-10 10:37:55
    Temat: Re: Koszty zakupu obligacji a podatek od odsetek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Adam S. wrote:

    > obligacje TZ1107 . Papiery były sprzedawane z dyskontem ale
    > jednocześnie płaciłem za nie narosłe od 1 dnia sprzedaży odsetki. tzn
    > w 1 dniu sprzedaży zapłaciłbym 99,9

    Jak zauważyłem nie naliczają podatku od tego dyskonta. Właściwie nie
    wiem dlaczego. Chyba powinien być naliczony albo w dniu zakupu
    obligacji albo w momencie ich wykupu czyli w listopadzie 2007. Napewno
    nie w momencie naliczenia pierwszych odsetek

    > w n-tym płace powiedzmy 101,5 w tym 1,6 to odsetki .
    > Odsetki na koniec okresu to powiedzmy 5
    >
    > Pytanie jaki u licha zapłace podatek: od 5 ? czy (5-1,6) czy
    > jeszcze od czegoś innego bo było dyskonto.

    W terminie wypłaty odsetek zapłacisz podatek od 5-1,6. To jest
    dokładnie napisane w ustawie.

    > Pierwsza wersja wydaje mi się głupia bo w 5 mieści się przecież część
    > mojego kapitału ale nie mam ochoty praktycznie testować jej więc
    > może sprzedać je na giełdzie ?

    W wypadku sprtzedaży na giełdzie szczerze mówiąc nie wiem jak jest, ale
    chyba zapłacisz od cena_sprzedaży-99,9