  • 1. Data: 2002-02-20 12:07:47
    Temat: Kredyt a podatek
    Od: <m...@o...pl>

    W roku 2000 kupiłem od spółdzielni mieszkanie. Zapłaciłem jednak tylko 30
    procent wartości na co dostałem stosowne zaświadczenie do US. Na pozostałą
    część spółdzielnia udzieliła mi kredytu i spłacam go do spółdzielni. Nie miałem
    z żadnym bankiem przy tym kredycie nic do czynienia. Mam pytanie: czy mogę to
    co wpłacam do spółdzielni traktować jako dalsze wpłaty na fundusz mieszkaniowy
    (gdybym wziął kredyt z banku i wpłaciłbym wszystko do spółdzielni, to mógłbym
    odliczyć całą wartość mieszkania), czy mogłem tylko odliczyć te wpłacone w
    gotówce 30%, a to co wpłacam teraz niestety nie wchodzi w dalszy wkład
    mieszkaniowy i dalsze odliczenie przepada? Dodam, że jak spłacę spółdzielnie,
    to mieszkanie przejdzie na moją własność. Więc wnoszę kolejne raty mieszkaniowe
    i mogę je odliczać , czy nie?
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Mayex