  • 1. Data: 2005-03-06 13:50:05
    Temat: Księgi rachunkowe
    Od: "Zofia" <z...@z...pl>

    Witam!

    Powstała wątpliwość (wśród niefachowców :-),
    więc proszę o rozstrzygnięcie, najlepiej poparte
    przywołaniem ustawy lub rozporządzenia.
    Czy osoba prawna prowadząca księgi rachunkowe
    mogła stosować metodę kasową?
    Chodzi o przeszłośc, nie o nowe przepisy od 2005 r.

    Pozdrowienia
    Zofia

  • 2. Data: 2005-03-06 16:26:51
    Temat: Re: Księgi rachunkowe
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Zofia" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Powstała wątpliwość (wśród niefachowców :-),
    > więc proszę o rozstrzygnięcie, najlepiej poparte
    > przywołaniem ustawy lub rozporządzenia.

    Ustawa o rachunkowości - zasada memoriału:
    Art. 6. 1. W księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie
    osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty
    związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od
    terminu ich zapłaty.

    2. Dla zapewnienia współmierności przychodów i związanych z nimi kosztów do
    aktywów lub pasywów danego okresu sprawozdawczego zaliczane będą koszty lub
    przychody dotyczące przyszłych okresów oraz przypadające na ten okres
    sprawozdawczy koszty, które jeszcze nie zostały poniesione.

    > Czy osoba prawna prowadząca księgi rachunkowe
    > mogła stosować metodę kasową?

    Nie mogła

  • 3. Data: 2005-03-06 16:33:32
    Od: "Zofia" <z...@z...pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Nie mogła

    Czy mam z tego rozumieć, że metoda kasowa była
    dopuszczlna tylko dla prowadzących Podatkową
    Księgę Przychodów i Rozchodów?

    Pozdrowienia
    Zofia