  • 1. Data: 2009-03-04 12:05:49
    Temat: Księgowanie sprzedaży licencji - praktycznie
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Przeglądałem już i archiwum i google, ale nie mogę znaleźć
    jednoznacznych odpowiedzi jak od strony praktycznej wygląda (Część
    odpowiedzi jest już dość wiekowa) sprzedaż detaliczna licencji na
    oprogramowanie. Załóżmy że jestem twórcą oprogramowania i sprzedaję
    licencje (bez nośnika) za pomocą internetu. Prowadzę DG z KPiR, jestem
    płatnikiem VAT. Sprzedaż może odbywać się zarówno do osób fizycznych jak
    i firm. Z tego co się zorientowałem nie potrzeba do tego kasy fiskalnej
    ale.... do każdej sprzedaży osobom fizycznym powinienem wystawić
    rachunek i ten rachunek księgować jako przychód? czy jak to się robi w
    praktyce?

    Ponadto znalazłem takie orzeczenie
    http://podatki.gazetaprawna.pl/porady/31456,obrot_li
    cencjami_nie_stanowi_przychodu.html

    "(...)Biorąc pod uwagę te przepisy sąd uznał, że przychód z obrotu
    prawami majątkowymi, które nie zostały zaewidencjonowane jako wartości
    niematerialne i prawne w ewidencji środków trwałych, nie stanowi
    przychodu z działalności gospodarczej.(...)"

    i całkiem zgłupiałem. Jak się to w praktyce obsługuje?

  • 2. Data: 2009-03-04 12:22:42
    Temat: Re: Księgowanie sprzedaży licencji - praktycznie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 13:05:49 Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przychodu z działalności gospodarczej.(...)"
    >
    > i całkiem zgłupiałem. Jak się to w praktyce obsługuje?

    Gdy zacząłem czytać tego posta to chciałem Ci napisać żebyś
    uważał na to z czego osiągasz przychód, ale sam już to znalazłeś. :-)

    Zonk w tym, że tego co sam wytworzysz nie masz jak wciągnąć do ewidencji
    jako WNiP - WNiP da się tylko nabyć.

    Co z tym fantem się robi - nie wiem, miałem planach produkcję softu
    ale na razie się wycofałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek