  • 1. Data: 2009-03-03 17:22:05
    Temat: Świadczenie usługi w PL - jak rozliczać?
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Witam,

    Mam zarejestrowaną indywidualną działalność gospodarczą w UK
    (self-employment).

    W ramach tej działalności świadczyłem usługę (konsultacja/tłumaczenie) dla
    polskiego biura tłumaczeń.

    1. Jaki rodzaj umowy powinienem podpisać z tą firmą: umowa o dzieło?

    2. Wystawiam firmie rachunek i - co dalej? Oni normalnie swoim tłumaczom
    odprowadzają zaliczkę na podatek dochodowy w PL - czy mi też powinni tak
    zrobić? Jeśli tak, to czy/jak się ją odzyskuje? Jeśli nie i zapłacą mi
    całość rachunku, to czy polski urząd skarbowy nie będzie robił mi/im
    problemów?

    Polskiemu fiskusowi dawno zgłosiłem, że przebywam i rozliczam się w UK.

    Dzięki za radę.

    k.

  • 2. Data: 2009-03-05 20:46:34
    Temat: Re: Świadczenie usługi w PL - jak rozliczać?
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message
> [...]
    > problemów?
    >
    > Polskiemu fiskusowi dawno zgłosiłem, że przebywam i rozliczam się w UK.

    Nikt nie jest w stanie pomóc?

    k.

  • 3. Data: 2009-03-05 21:12:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2009 o 21:46:34 kashmiri <x...@g...com> napisał(a):

    > "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message

    W UK to pewnie bez różnicy? No to niech sami się zdecydują jaką
    chcą umowę.

    I nic, dla Ciebie koniec zabawy

    Jesli faktycznie z Polskim fiskujsem jesteś "over" to powinienes
    raczej grzebac na hmrc.co.uk :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-06 16:03:51
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote in message news:op.uqb7u7cjl60ql1@unk...

> [...]
    > chcą umowę.

    > I nic, dla Ciebie koniec zabawy

    > Jesli faktycznie z Polskim fiskujsem jesteś "over" to powinienes

    .gov.uk
    Wielkie dzięki :)

    k.

  • 5. Data: 2009-03-07 18:05:06
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Jeżeli masz firę to wystawisza fakturę i kasujesz szmal.
    I to wszystko.
    Umowa o dzieło to domena wykonawców którzy nie prowadzą DG.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com