  • 1. Data: 2004-04-08 07:52:59
    Temat: Kupno auta/motoru z obywatelem UE a nieplacenie cla (?)
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    Obilo mi sie o uszy, ze po 1 maja (po tej niby-akcesji do UE)
    bedzie mozna kupic np. auto czy motor na spolke z obywatelem UE
    ("pelny" obywatel UE bedzie wspolwlascicielem, czy cos takiego)
    i wtedy nie bedzie trzeba placic cla czy akcyzy (nie wiem dokladnie czego),
    wazne, ze ma byc wtedy duzo taniej;

    Nie bedzie mozna pozniej sprzedac tago auta/motoru w Polsce;
    (wtedy trzeba bedzie zaplacic te oplaty co sie ominelo na granicy);

    Slyszeliscie jakies dokladne szczegoly o tym?
    (mam kuzyna w Niemczech, i w sumie nie mialbym zamiaru
    sprzedawac pozniej tego auta/motoru w Polsce)

  • 2. Data: 2004-04-08 09:37:51
    Od: "XHS" <W...@t...pl>

    > Nie bedzie mozna pozniej sprzedac tago auta/motoru w Polsce;
    > (wtedy trzeba bedzie zaplacic te oplaty co sie ominelo na granicy);

    ale po co skoro od 1-Maja nie będzie opłat na granicy........

    > Slyszeliscie jakies dokladne szczegoly o tym?
    > (mam kuzyna w Niemczech, i w sumie nie mialbym zamiaru
    > sprzedawac pozniej tego auta/motoru w Polsce)

    można tak zrobić.... na wypadek gdyby nasz pop*** rząd chciał coś
    wymyślić...
    ale skończyły się dla nich dobre czasy! :D

  • 3. Data: 2004-04-08 12:18:10
    Od: "krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > ale po co skoro od 1-Maja nie będzie opłat na granicy........

    > można tak zrobić.... na wypadek gdyby nasz pop*** rząd chciał coś
    > wymyślić...
    > ale skończyły się dla nich dobre czasy! :D

    po 1 maja nie będzie podatku VAT od używanych samochodów lecz akcyza
    zostanie w wysokości takiej jak teraz.

  • 4. Data: 2004-04-08 21:54:57
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    > po 1 maja nie będzie podatku VAT od używanych samochodów lecz akcyza
    > zostanie w wysokości takiej jak teraz.
    >

    > ok akcyza tylko niech mi ktos powie od jakiej kwoty?
    tej na umowie /rachunku (prawdziwej)czy widzimisie skarbówki /(zbójeckiej)?
    bo to sk......o też wypadałoby ukrócić.

  • 5. Data: 2004-04-09 07:25:29
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    ludziska...
    odchodzicie nieco od tematu :)
    czyli co: nie wiadomo dokladnie o co biega z tym zakupem na spole z
    obywatelem UE?
    moze wtedy nie placi sie akcyzy?
    (jezeli to jedyna oplata na auto/motor po 1 maja)
    ps.
    wlasnie; ile wynosi wartosc akcyzy?
    to staly %, czy zalezy od wartosci pojazdu?