  • 1. Data: 2003-04-23 11:33:52
    Temat: Kupno bez VAT - jaka sprzedaż ?
    Od: "Piotr" <P...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadze DG na zasadach ogolnych i jestem platnikiem VAT. Czy moge sprzedac
    samochod bez płacenia VATu jesli zakupilem go w 2001 roku tez bez VATu ?
    Samochod byl ujety w ewidencji srodkow trwalych.
    Pozdrowienia Piotr

  • 2. Data: 2003-04-23 15:22:51
    Temat: Re: Kupno bez VAT - jaka sprzedaż ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, Piotr wrote:

> [...]
    >+ samochod bez płacenia VATu jesli zakupilem go w 2001 roku tez bez VATu ?
    >+ Samochod byl ujety w ewidencji srodkow trwalych.

    UoVAT:
    ++++++
    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    7) towarach używanych - rozumie się przez to:
    b) pozostałe towary, których okres używania przez podatnika,
    dokonującego ich sprzedaży wyniósł co najmniej pół roku,
    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz
    od podatku akcyzowego:
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod
    warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało
    sprzedającemu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek
    naliczony;
    ----

    ...czyli tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-23 18:55:41
    Temat: Odp: Kupno bez VAT - jaka sprzedaż ?
    Od: "Krzysztof Machała" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało
    > sprzedającemu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek

    Mam pytanie. Co zrobić gdy towar nie jest używany pół roku??? (nie
    koniecznie samochód, pozatym wszystko identycznie)

  • 4. Data: 2003-04-23 22:29:55
    Temat: Re: Odp: Kupno bez VAT - jaka sprzedaż ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, Krzysztof Machała wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Mam pytanie. Co zrobić gdy towar nie jest używany pół roku??? (nie
    >+ koniecznie samochód, pozatym wszystko identycznie)

    AFAIK:

    1. (nie DG) - policzyć dochód. Jeśli wartość sprzedaży netto jest
    większa od wartości zakupu - występuje dochód (...i do podatku...)
    2. (VATman) - doliczyć VAT...

    Wniosek: DG nieVAT może nie zauważyć różnicy.

    pozdrowienia, Gotfryd