  • 1. Data: 2003-03-05 07:09:22
    Temat: Kupno domu - jak najmniejsze podatki
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Jak w temacie. Nie robiłem tego nigdy wcześniej więc wolę się zapytać.

    Domek jest letniskowy na działce z wieczystym użytkowaniem. Wpis do księgi
    wieczystej.

    Jakie podatki mnie czekają? Jak zrobić, żeby zapłacić najmniejszy podatek?
    Czy mogę skorzystać z jakiegoś odpisu, ulgi?

    Jak wygląda transakcja.
    Gdzie znaleźć mogę potrzebne umowy. W którym momencie przekazać pieniądze?

    w razie czego piszcie na j...@h...pl
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-03-05 09:39:53
    Temat: Re: Kupno domu - jak najmniejsze podatki
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jakie podatki mnie czekają? Jak zrobić, żeby zapłacić najmniejszy podatek?
    > Czy mogę skorzystać z jakiegoś odpisu, ulgi?

    to zalezy co Pan rozumie przez "letniskowy".

    > Jak wygląda transakcja.
    > Gdzie znaleźć mogę potrzebne umowy.

    U notariusza...

    Bez notariusza ani rusz... On sporzadzi umowe, obliczy podatki...

    > W którym momencie przekazać pieniądze?

    Nooo w tym, w ktorym sie umowicie...

    Zwykle cos na poczatek pzed przystapiniem do "zalatwiania formalnosci"
    i cos przed podpisaniem aktu notarialnego... reszta ew. pozniej...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-05 13:48:04
    Od: j...@p...onet.pl

    > to zalezy co Pan rozumie przez "letniskowy".

    Może zapytam inaczej: kiedy z ulgi lub odpisu mógłbym skorzystać? Jakie
    rozporządzenie to reguluje?

    Domek jest letnioskowy tzn. przeznaczam go do mieszkania w lato :-)
    Jest prąd, jest woda, jest murowany, na sporej działce... Tak się zastanawiam,
    czy jakoś tego nie mógłbym sobie odpisać lub coś w tym stylu.

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
    P.