  • 1. Data: 2003-06-02 07:13:17
    Temat: Kupno mieszkania - kredyt i wykonczenia a podatki i odpisy
    Od: Mariusz Wojciechowski <m...@i...pl>

    Hej,

    Jak sie latwo domyslic nie jestem biegly w sprawachpodatkowych gdyz
    to o co pytam powinno byc, przynajmniej tak to sobie wyobrazam, znane
    kazdemu kto sie na podatkach zna.
    Ale do rzeczy, mam zamiar kupic mieszkanie. na pewna jego czesc bede
    musial wziasc kredyt, ale poniewaz nmie mam umowy na stale wiec beda go
    muslie za mnie wziasc rodzice. I tu mam pytanie. Czy taki kredyt mozna
    sobie odliczyc od podatku i czy w zwiazku z planami pana Kolodki
    musialby on byc wziaty do konca raku aby moc skorzystac z takiego
    odliczenia ?
    A przy okazji pytanie z innej beczki czy w takim wypadku mimo ze kredyt
    bedzie na ok. 30% wartosci mieszkanie musi byc zapisane na np. ojca?
    Mam tez pytanko o pozniejsze wykoncenie mieszkania. Jak rozumiem w
    nastepnym roku nie bede obowiazywaly juz zadne ulgi? Wiec jezeli chce
    sobie odliczyc to musze kupic plytki do lazienki juz teraz np w
    listopadzie ? Podobnie ze wszystkim co chcialbym sobie odliczyc ?
    I czy w takiej sytuacji jak opisalem ze ojciec bierze mi kredyt na to
    mieszkanie to jezeli chcialbym skorzytsac tez z jego podatkow i przy
    opkazji odpisac sobie wiecej. to czy on kupujac farby na mieszkanie
    ktore jest moje ale na ktore on wizal kredyt moze sobie to odliczyc ??
    Czy tez moze ulga przysluguje tylko i wylacznie wlascicielom
    mieszkania? I czy w takiej sytuacji mozna zrobic tak ze mieszkanie
    bedzie mialo jako wlascicieli np. ojca i moja zone , czy wtedy oboje
    beda mogli odliczyc sobie koszty wykonczenia mieszkania ?

    Pozdrawiam i dzieki z porade albo odeslanie mnie do kompetentnych zrodel :)

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-06-02 07:21:23
    Od: Mariusz Wojciechowski <m...@i...pl>

    Aha i przyszlo mi do glowy jeszcze jedno pytanie. czy jezeli mieszkanie
    dostane we wakacje przyszlego roku, kiedy jak sie domyslam ulg juz nie
    bedzie, to czy jezeli kupie material na wykonczenie juz w tym roku to
    czy takie odliczenie jest mozliwe ?

    Jeszcze raz pozdrawiam
    Mariusz