  • 1. Data: 2005-11-10 13:56:17
    Temat: Kupno mieszkania, wniosek o wpis do KW - termin
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Kupiłam mieszkanie od developera, w grudniu mam podpisywać akt notarialny.
    Mam w związku z tym pytanie: czy muszę od razu składać wniosek o wpis do KW?
    Jakie są konsekwencje ewentualnej zwłoki?
    Po 2 marca 2006 zapłaciłabym 200 zł, a wcześniej - ok. 2 tys. Jest się nad
    czym zastanawiać...
    Czy jest jakiś sposób, żeby zaoszczędzić na kosztach?

    Pozdrawiam,
    Alicja

  • 2. Data: 2005-11-15 12:07:57
    Temat: Re: Kupno mieszkania, wniosek o wpis do KW - termin
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlterEgo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czym zastanawiać...
    > Czy jest jakiś sposób, żeby zaoszczędzić na kosztach?

    A czy nie jest to tak, że notariusz składa taki wniosek w chwili zawarcia
    aktu notarialnego i ty nie masz na to żadnego wpływu?

    Przemysław Szalbierz

  • 3. Data: 2005-11-15 14:50:13
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > KW?

    > A czy nie jest to tak, że notariusz składa taki wniosek w chwili zawarcia
    > aktu notarialnego i ty nie masz na to żadnego wpływu?
    No właśnie, to chciałabym ustalić. Czy mogę sama złożyć wniosek i czy
    obowiązują jakieś terminy.
    Pozdrawiam,
    Alicja

  • 4. Data: 2005-11-16 10:51:16
    Od: " and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AlterEgo <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Mam w związku z tym pytanie: czy muszę od razu składać wniosek o wpis do

    IMHO wpis do KW trzeba skladac jezeli ktos ci siada na hipoteke itp
    (np wzielas kredyt na mieszkanie), albo jezeli chcesz.
    Moi rodzice maja kupione mieszkanie od kilku lat, a wpisu do KW nie maja.
    Moje prywatne opinie oparte na wiedzy zaslyszanej:)

    pozdrawiam

    and

  • 5. Data: 2005-11-17 21:52:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2005, and wrote:

    > IMHO wpis do KW trzeba skladac jezeli ktos ci siada na hipoteke itp
    > (np wzielas kredyt na mieszkanie), albo jezeli chcesz.

    AFAIK coś mi nie pasuje ;) !

    > Moi rodzice maja kupione mieszkanie od kilku lat, a wpisu do KW nie maja.
    > Moje prywatne opinie oparte na wiedzy zaslyszanej:)

    No to ja obstawiam: twoi rodzice nie są właścicielami mieszkania.

    Cały opis który przedstawiłeś pasuje do przypadku kiedy ktoś
    jest posiadaczem własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu.
    To *NIE JEST* własność - ów fakt objawia się rzadko, ale objawia
    się np. przy bankructwie właściciela budynku albo przy zaskoczeniu
    korzystającego z prawa że *właściciel* mieszkania domaga się zgody
    na istotne przeróbki, nawet jeśli one nie wpływają na budynek - bo
    tego to oczywiście również właścicielowo lokalu nie wolno bez
    zgody współwłaścicieli/wspólnoty.

    Sprawdź jak jest i daj znać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota mieszkaniowa w zarządzie własnym, no to z konieczności