  • 1. Data: 2004-03-14 18:10:27
    Temat: Kupno samochodu na firme (?)- prosba o rade
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Chce kupic samochod Deawoo Lanos z homologacja na ciezarowe. Chce go kupic
    od firmy ale nie bede mogl odliczyc VATu z powodu tego, ze przy zakupie
    sprzedawca tez go nie odliczyl (umowa kupna sprzedazy od osoby fizycznej z
    tego co wiem).
    Po zakupie samochodu chcialbym zamontowac w nim instalacje gazowa i wymienic
    zapewne pare czesci, olej *jak to w samochodzie). Teraz moje pytanie brzmi ,
    jak go kupic?
    Czy na firme (sp z o.o.) czy na siebie i go uzyczyc firmie? (co w przypadku
    uzyczenia moge odliczyc a co nie? chodzi mi przede wszystkim o odliczanie
    VATu. Z tego co wiem VAT z benzyny w przypadku uzyczenia moge odliczyc ale
    co z czesciami i montazem instalacji gazowej?)
    Jesli kupie go na firme to nie bede mial zadnych znizek na AC i OC ( w link4
    powiedziano mi, ze wtedy zadne znizki nie przysluguja) ale za to bede mogl
    wziac fakture na montaz gazu, wymiany jakichs olejow itp. itd. Jesli wezme
    go na siebie to bede mial 50% znizki na AC i OC ale za to nie moge odliczyc
    VATu za montaz instalacji gazowej, wymiane oleju itd. Wymyslilem wiec, ze
    moze kupic go na firme, wymienic co trzeba a potem go sprzedac sobie czyli
    osobie fizycznej. Jakie dodatkowe koszty w zwiazku z tym poniose? Co byscie
    zrobili w takim przypadku aby jak najlepiej na tym wszystkim wyjsc.

    Czy jesli wlascicielem samochodu bede ja (pracownik mojej firmy sp z o.o.) i
    jeszcze inna osoba spokrewniona ze mna ale nie pracujaca w mojej firmie to
    czy bede mogl samochod w ogole uzyczyc firmie?
    Czy po 1 maja automatycznie nie bede mogl odliczac VATu za benzyne/gaz? Czy
    moze w tym przypadku lex retro non agit?