  • 1. Data: 2007-03-19 11:59:05
    Temat: Kwota wolna od podatku - działalność+etat
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Witam!
    Prowadzę działalność gospodarczą od niedawna i mam pytanie o podatek
    dochodwy. Oprócz działalności mam też etat z którego pracodawca odprowadza
    zaliczkę na podatek dochodowy. W tym roku kwota wolna od podatku wynosi
    3013,37 zł i teraz nie wiem czy pierwszą zaliczkę na podatek dochodowy
    wpłacam dopiero w momencie gdy dochód z działalności przekroczy mi te
    3013,37 czy już wtedy gdy mój dochód ogólnie (z działalności+etat)
    przekroczy tą kwotę?

    Kowal

  • 2. Data: 2007-03-19 12:14:40
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku - działalność+etat
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2007 12:59:05 +0100, Kowal napisał(a):

> [...]
    > 3013,37 zł i teraz nie wiem czy pierwszą zaliczkę na podatek dochodowy
    > wpłacam dopiero w momencie gdy dochód z działalności przekroczy mi te

    Tak

    > czy już wtedy gdy mój dochód ogólnie (z działalności+etat)
    > przekroczy tą kwotę?

    Nie

    Poza tym przed pierwszą wypłatą po założeniu DG masz obowiązek
    poinformować pracodawcę, że ma ci nie odliczać kwoty wolnej bo będziesz to
    robił sam. Czyli mówiąc inaczej musisz poinformować, że to co podałeś w
    druku PIT-2 jest już nieaktualne.
    I taka uwaga: istnieją różne interpretacje ustawy co do terminu w jakim
    trzeba zawiadomić pracodawcę. Niektórzy twierdzą, że jeśli rozpoczynamy DG
    w trakcie roku to pracodawcę informujemy dopiero od nowego roku. Wiele
    urzędów skarbowych ma jednak na tem temat inne zdanie. I to co podałem
    wyżej jest terminem najbezpieczniejszym.

  • 3. Data: 2007-03-19 15:19:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> w

    > Tak

    Nie ;-) Zaliczkę wpłaca po osiągnięciu przez ową zaliczkę kwoty 1,00PLN

    PS
    <http://42.pl/gg/Pine.WNT.4.64.0703122232530.3408@at
    hlon64>

    --