  • 1. Data: 2007-03-19 11:48:50
    Temat: Czy US sie może doczepic?
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam!

    Kupilem jakis miesiac temu mieszkanie po bardzo okazyjnej cenie.
    Obawiam sie (pewnie niebezpodstawnie) ze do tej ceny moze doczepic sie
    US. I w zwiazku z tym mam pare pytan:

    1. Czy jezeli US doczepi sie np. za 4 lata to bedzie domagal sie
    zaplaty podatku od wartosci jaka to mieszkanie bedzie miec za te 4
    lata czy od takiej jaka byla w momencie transakcji? Odpowiedz jest
    wazna bo mieszkania strasznie szybko drozeja i nie chce doplacac
    jakichs masakrycznych sum za kilka lat!
    2. Czy mam wtedy doplacic tylko roznice w PCC czy takze odsetki karne?
    3. Ile moga wyniesc odsetki (procentowo) zakladajac najbardziej
    perfidny przypadek - doczepienie sie tuz przed uplywem 5 lat od
    transakcji?
    4. Czy jest tez jakies inne wyjscie?

    Z gory dziekuje za porady
    Pozdrawiam
    Chrosciu

  • 2. Data: 2007-03-19 12:25:15
    Temat: Re: Czy US sie może doczepic?
    Od: "marta_er" <c...@n...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > 4. Czy jest tez jakies inne wyjscie?

    Zwrócić się do US o oszacowanie wartości mieszkania. US wycenia wg cen
    rynkowych na dzień zakupu. Opłacasz różnicę PCC i sprawa zamknięta. Jeśli
    cena była dość niska w stosunku do cen rynkowych to będziesz miał na 100%
    kontrolę po jakimś czasie, a wtedy i tak zapłacisz zaległe PCC i karne
    odsetki.

    pozdrawiam
    marta_er

  • 3. Data: 2007-03-19 12:31:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, c...@p...onet.pl wrote:

    > 3. Ile moga wyniesc odsetki (procentowo) zakladajac najbardziej
    > perfidny przypadek - doczepienie sie tuz przed uplywem 5 lat od
    > transakcji?

    Przecież "to zależy". Nie wiemy jaka będzie inflacja :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-03-19 13:27:25
    Od: c...@p...onet.pl

    On 19 Mar, 13:25, "marta_er" <c...@n...pl> wrote:
> [...]
    > cena była dość niska w stosunku do cen rynkowych to będziesz miał na 100%
    > kontrolę po jakimś czasie, a wtedy i tak zapłacisz zaległe PCC i karne

    No tak, tylko jezeli te odsetki beda niskie a wartosc mieszkania
    bedzie przez US liczona jak w momencie zakupu to oplaca mi sie
    zaryzykowac ;). Wiec interesuja mnie glownie te dwie informacje. To
    moze uscisle pytanie - jaka jest obecna stopa procentowa karnych
    odsetek ?

    Pozdrawiam
    Chrosciu

  • 5. Data: 2007-03-19 13:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > zaryzykowac ;). Wiec interesuja mnie glownie te dwie informacje. To
    > moze uscisle pytanie - jaka jest obecna stopa procentowa karnych

    http://podatki.pl/kalkulatory/odspod.php5

    pzdr, Gotfryd