  • 1. Data: 2004-09-27 08:08:04
    Temat: Likwidacja DG a niezamortyzowany środek trw.
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Własnie likwiduję DG, nie mam na stanie na koniec liwkidacji żadnych
    ani towarów handlowych ani materiałów ale mam: niezamortyzowany
    do końca środek trwały/samochód ciężarowy/,i już wiem po
    skonsultowaniu się w US,ze tenże samochód muszę "ująć" w ostatniej
    deklaracji VAT-owskiej w rubr.36 i wykazać podatek należny,biorąc pod
    uwage oczywiście jego aktualną wartość czyli pomniejszoną o
    dotychczasowe odpisy amortyzacyjne. Chociaż przyznam,że czytając
    rozdział 4 nowej ustawy VAT czyli art.14 w ani jednym zdaniu nie
    zauważyłem wzmianki,ze spisem końcowym przy likwidacji DG dla
    potrzeb VAT-u trzeba także ująć środki trwałe / jest tam tylko mowa o
    towarach i materiałach/-może ktoś mnie oświeci gdzie to pisze. Ale
    wracając do sedna:- czy ja dobrze licze: wartość początkowa tego
    samochodu była 16.680 zł /oczywiście netto bez VAT-u/ i teraz
    pomniejszam o dotychczasowe 7 odpisów amortyzacyjnych po 278
    zł=1946 zł,czyli aktualna wartośc jego wychodzi mi zatem 14734 czyli
    22% VAT od tej kwoty=3241 zł i rozumiem że tę kwotę wykazuję w
    rubr.36. Oczywiście że łączę z pozostałą sprzedażą /
    pardon:dostawą/,a ponieważ z tytułu odliczenia vat kilka miesięcy
    temu od zakupu tego samochodu ciągle do tej pory miałem dużą
    nadwyżkę naliczonego nad należnym więc suma sumarum widze że
    VAT-u do zapłaty wyjdzie mi około 300 zł. Ale znowu "zmartwiłem " się
    czytanym przeze mnie przed chwilą pkt.5 art.14. Działalność
    zlikwidowałem 24 sierpnia,czas na złożenie ostatniej deklaracji VAT za
    sierpien mam do 25-a nawet z uwagi na sobotę do 27 wrzesnia i
    wykazania w niej także tego podatku ze spisu środka
    trwałego,tymczasem wedle tego artykułu wynika,że powinnem o takim
    spisie powiadomic samego naczelnika US w terminie 7 dni od dnia
    zakończenia spisu,który z kolei powinien byc sporządzony najpóżniej w
    14 dni od zakończenia DG. Czyli jeżeli ten spis tego jedynego
    samochodu zrobiłem 14 dni po 24 sierpnia czyli np.7 września to do
    14 września powinnem poinformowac US o dokonaniu takiego spisu?
    Dziwne to dla mnie,przecież o wszystkim będzie informowała ostatnia
    deklaracja VAT złożona w terminie czyli do 27 września/ zamierzam
    nawet dołączyć do niej kopię tego spisu z jedną pozycją pt.samochód
    ciężarowy/.Czy spisanie tego samochodu to aż takie wydarzenie,że
    naczelnik US powinien wiedziec o tym jeszcze przed złożeniem
    deklaracji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info