  • 1. Data: 2005-02-22 15:52:36
    Temat: Likwidacja dzialalnosci gospodarczej i remanent
    Od: "Dufte" <m...@b...com>

    Witam!
    Wiem, ze byl ten temat walkowany wiele razy, ale nie moge znalezc sensownego
    wytlumaczenia kilku pytan.
    Zamykam DG i mam nie do konca zamortyzowany komputer wpisany do EST (zostalo
    jeszcze 3 miesiace do konca amortyzacji). Kiedys kupilem krzeslo - odliczone
    jednorazowo (okolo 450 zl), nie wpisane do EST, ani do wyposazenia.
    Czy w remanencie likwidacyjny powinienem ujac ww. komputer i krzeslo?

    Dziekuje z gory za odpowiedz!

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-02-22 16:08:29
    Od: "Dufte" <m...@p...onet.pl>

    Przepraszam, nie dodalem do poprzedniego listu, ze prowadze KPiR oraz ze nie
    jestem VAT-owcem

  • 3. Data: 2005-02-22 20:58:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, Dufte wrote:

> [...]
    >+ jednorazowo (okolo 450 zl), nie wpisane do EST, ani do wyposazenia.
    >+ Czy w remanencie likwidacyjny powinienem ujac ww. komputer

    ...we "właściwym" oczywiście nie.
    Ale jeśli również rozliczasz VAT a był odliczony od niego VAT (lub
    owe "do 5 lat przy 30% ulepszenia odliczonego") to do VATu i owszem.

    >+ i krzeslo?

    Ykhm...
    POWINNO być ujęte :>
    Nowe te krzesło ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-23 07:17:58
    Od: "Dufte" <m...@p...onet.pl>

    > ...we "właściwym" oczywiście nie.
    > Ale jeśli również rozliczasz VAT a był odliczony od niego VAT (lub
    > owe "do 5 lat przy 30% ulepszenia odliczonego") to do VATu i owszem.

    Co oznacza "własciwym"? Nie jestem platnikiem VAT.

    > Ykhm...
    > POWINNO być ujęte :>
    > Nowe te krzesło ??

    Czy wiek krzesla ma tutaj jakies znaczenie. Mam je od ponad roku.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Dziekuje za odpowiedz!!

  • 5. Data: 2005-02-23 09:21:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, Dufte wrote:

    >+ Co oznacza "własciwym"?

    Dotyczącym podatku dochodowego.

    ..napisałeś za późno :)

    >+ Czy wiek krzesla ma tutaj jakies znaczenie. Mam je od ponad roku.

    Nie ma znaczenia, ale pytaniem było czy nie powinno być wyzłomowane
    jeśliby faktycznie było zużyte. Wiek może rozstrzygać czy takie
    "zuzycie" jest prawdopodobne czy nie.
    Pytanie było motywacyjne :) ("do prowadzenia rozważań").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-02-23 09:37:24
    Od: "Dufte" <m...@p...onet.pl>

    Dziekuje za powyzsze odpowiedzi.

    Musze przyznac, ze jestem osoba zupelnie zielona w zakresie podatkow i
    ksiegowosci. Stad kolejne pytanie. Z tego co do tej pory zostalo napisane
    wnosze, ze odpisane jednorazowo rzeczy takie jak krzeslo, telefon komorkowy
    itp., kupione w ramach DG nalezy wykazac w remanencie likwidacyjnym.
    Natomiast srodki trwale nie (to znalazlem w ustawie). Zgadza sie?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 7. Data: 2005-02-23 17:57:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ itp., kupione w ramach DG nalezy wykazac w remanencie likwidacyjnym.
    >+ Natomiast srodki trwale nie (to znalazlem w ustawie). Zgadza sie?

    ...zgadza się.
    "Normalne" wydatki na "składniki rzeczowe" liczy się tak:
    zakup -> KUP
    sprzedaż -> przychód
    W momencie zamykania jest "coś co ma zastąpić oczekiwaną
    sprzedaż" - czyli podatek remanentowy "ze współczynnikiem".
    Natomiast dla ST cykl jest:
    zakup -> nKUP !! Wydatek na ST *nie jest* kosztem, trzeba
    zapłacić z "własnych" pieniędzy które zostały opodatkowane
    tak *jakby* kupowało się na potrzeby osobiste
    amortyzacja -> KUP. Następuje "powolne wtopienie kosztu".
    sprzedaż -> przychód
    Ale w nagrodę za to iż podatnik został uprzednio ukarany :)
    poprzez pozbawienie go prawa zaliczenia zakupu w KUP (i musiał
    udzielić skarbowi "pożyczki" aż do zamortyzowania) dopóki
    *nie* sprzeda - nie ma przychodu !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)