  • 1. Data: 2007-10-04 19:19:48
    Temat: Limit ryczaltu w 2008r.
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    OF prowadzaca DG. W tym roku przychod ponad 150KEUR, ale ponizej 250KEUR.
    Podatek liniowy.

    Czy od 01.01.2008r. mozliwy jest ryczalt ewidencjonowany, czy absolutnie
    nie?

    takie cus znalazlem:

    Obniżona do 150.000 euro kwota przychodów będzie Cię dotyczyć jeżeli:
    - prowadziłeś działalność samodzielnie lub w formie spółki, z której
    przychody były opodatkowane wyłącznie w formie karty podatkowej,
    - lub za część roku byłeś opodatkowany w formie karty podatkowej i za część
    roku na ogólnych zasadach.
    Kwotę limitu obliczasz wyłącznie na podstawie wystawionych faktur lub
    rachunków (art. 6 ust. 6 uzpdof).

  • 2. Data: 2007-10-05 07:25:44
    Temat: Re: Limit ryczaltu w 2008r.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Oct 2007, Baton wrote:

> [...]
    > Podatek liniowy.
    >
    > Czy od 01.01.2008r. mozliwy jest ryczalt ewidencjonowany, czy absolutnie

    http://www.gofin.pl/5,36,28341,2.html
    4. Podatnicy opłacajš w roku podatkowym ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych z działalnoœci wymienionej w ust. 1, jeżeli:
    [...]
    Uwaga:
    Na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006 r. o zmianie ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.
    U. z 2006 r. nr 217, poz. 1588), z dniem 1.01.2008 r. pkt 1 otrzymuje
    brzmienie:

    "1) w roku poprzedzajšcym rok podatkowy:

    a) uzyskali przychody z tej działalnoœci, prowadzonej
    wyłšcznie samodzielnie, w wysokoœci nieprzekraczajšcej 150.000 euro, lub

    b) uzyskali przychody wyłšcznie z działalnoœci prowadzonej w
    formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalnoœci nie
    przekroczyła kwoty 150.000 euro,"
    [...]
    [...]
    "6. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych opłacajš również podatnicy,
    którzy w roku poprzedzajšcym rok podatkowy prowadzili działalnoœć
    samodzielnie lub w formie spółki, z której przychody były opodatkowane
    wyłšcznie w formie karty podatkowej, lub za częœć roku były opodatkowane w
    formie karty podatkowej i za częœć roku na ogólnych zasadach, a łšczne
    przychody w roku poprzedzajšcym rok podatkowy nie przekroczyły kwoty
    150.000 euro; w tych przypadkach przychody opodatkowane w formie karty
    podatkowej oblicza się wyłšcznie na podstawie wystawionych faktur lub
    rachunków. Do podatników tych stosuje się odpowiednio przepisy ust. 4 i
    5."
    ---

    > Kwotę limitu obliczasz wyłącznie na podstawie wystawionych faktur lub
    > rachunków (art. 6 ust. 6 uzpdof).

    I co, kwot obrotu bezrachunkowego się nie wlicza?
    I "przychodów ubocznych" też nie?
    Jak dla mnie byłaby to głupota - możesz wskazać konkretne miejsce,
    w którym tak zapisano?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-05 08:26:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > I "przychodów ubocznych" też nie?
    > Jak dla mnie byłaby to głupota - możesz wskazać konkretne miejsce,

    nie znam na pamięc co prawda karty podatkowej, ale to z tego kawałka.
    Nie dotyczy ryczałtu, tylko karty, i tylko w zakresie dochodówki