  • 1. Data: 2007-10-04 08:04:56
    Temat: Konto firmowe w banku - zagraniczna firma - gdzie?
    Od: smb <...@...pl>

    Witam.

    Czy/w jakim banku mozna najlatwiej/najtaniej zalozyc konto bankowe?
    Osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza w Holandii, bez stalego
    zameldowania w Polsce i bez siedziby w Polsce (posiadajaca polski
    paszport/dowod). Konto jest potrzebne, aby ulatwic zaplate za towary i
    uslugi Polskim klientom oraz aby rozliczac sie z vat'u z polskim US.

    pzdr

  • 2. Data: 2007-10-04 09:39:15
    Temat: Re: Konto firmowe w banku - zagraniczna firma - gdzie?
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "smb" wrote in message...
> [...]

    > jest potrzebne, aby ulatwic zaplate za towary i uslugi Polskim klientom
    > oraz aby rozliczac sie z vat'u z polskim US.

    Najlepiej tego samego banku co w Holandii jesli to mozliwe. Zwróc uwage na
    oplate przy przelewach zagranicznych miedzy tymi bankami, bo to moze byc
    kluczowe przy wyborze.

    Potem przyjrzyj sie formalnosciom wymaganym przez dany bank.

    > pzdr

    pozdr
    bArT

  • 3. Data: 2007-10-04 17:06:19
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Czy/w jakim banku mozna najlatwiej/najtaniej zalozyc konto bankowe?

    Wg przepisów nie ma takiej możliwości bez rejestracji firmy w Polsce.
    Praktycznie można zrobić to w dwa sposoby:
    - zakładając konto jako osoba fizyczna (trzeba znaleźć bank który się na to
    zgodzi)
    - założyć konto przez bank holenderski w którym ma się konto w Holandii.

    Jeżeli jest inny sposób t się bardzo ździwie - chociaż wszystko zalezy na kogo
    się trafi w banku.

    K.

  • 4. Data: 2007-10-05 07:02:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Oct 2007, K. wrote:

    > Wg przepisów nie ma takiej możliwości bez rejestracji firmy w Polsce.

    A na czym ta rejestracja miałaby polegać?
    Ciekaw jestem, bo sprawa już się pojawiła na grupie, a rozwiązanie
    dla mnie jasne nie jest.
    Założenia znamy:
    - dyskutujemy o przypadku DG osoby fizycznej (nie spółki)
    - traktat akcesyjny ZABRANIA odmowy prowadzenia DG w innym kraju UE
    na warunkach nie gorszych, niż mają osoby mieszkające w danym
    kraju, czylio Polska jako kraj nie może odmówić takiego prowadzenia
    - DG OF podlegają w .pl rejestracji w miejscu zamieszkania, co jest
    logiczne z powodów cywilnoprawnych

    > Praktycznie można zrobić to w dwa sposoby:
    > - zakładając konto jako osoba fizyczna

    ...i łamiąc regulamin?

    > - założyć konto przez bank holenderski w którym ma się konto w Holandii.

    Ale skoro piszesz, że "zgodnie z przepisami nie ma takiej możliwości"
    to i holenderski bank by ich nie miał!

    Mi tu coś nie pasuje :(
    Co najwyżej może być tak, że część banków nie chce prowadzić konta
    dla nierezydentów, rzuciłem np. okiem na konto Inteligo:
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta-dla-firmy_reg
    ulamin.htm
    ...i tam w par.4 taki zapis istnieje, także w mBanku:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_rac
    h_biezacy.html
    ...nie chcą nierezydentów :)
    Inaczej mówiąc, *praktyka* bankowa może i taka jest, nie wiem, ale
    jeśli to by miało *wynikać z przepisów*, to i holenderski bank
    nie miałby prawa prowadzić takiego rachunku.

    Ktoś wie więcej?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-10-05 18:14:49
    Od: "K." <k...@o...pl>

    >  A na czym ta rejestracja miałaby polegać?

    Nie pamietam dokładnie, ponieważ za każdym razem (dwa razy to próbowałem
    załatwić) pracownicy w banku skutecznie mnie zniechęcali (załatwiałem dla
    zaprzyjaźnionych firm). Z tego co pamiętam, to potrzebna jest zgoda jakiegoś
    ważnego urzędu-urzednika. W każdym razie był t skuteczny odstraszacz.

    > ...i łamiąc regulamin?

    Pierwszym razem tak to się skończyło. Wszystko zależne jest od polityki banku.
    Kiedy właściciel firmy przyjechał do Polski aby podpisać stosowne papiery, w
    pierwszym banku Pani zadzwoniła, że własnie zmieniono regulamin i już się nie
    da. Na szczęscie byliśmy jeszcze umówieni w drugim. Założone zostało konto
    prywatne. Działo się to dwa - trzy lata temu. Konto działa do dziś.

    >  Ale skoro piszesz, że "zgodnie z przepisami nie ma takiej możliwości"
    > to i holenderski bank by ich nie miał!

    Na początku roku powstał problem założenia konta firmowego w Polsce dla
    zagranicznej firmy. Pytałem w kilku bankach - nic z tego. Wymagana zgoda /
    rejestracja j.w. W końcu firma zagraniczna założyła sobie konto w Polsce przez
    bank który ich obsługuje w ich kraju. Nie było z tym żadnego problemu.

    >  Mi tu coś nie pasuje :(

    Prawda jest taka, że przepisy są "nieżyciowe" i nie ida za potrzebami.
    Przelewy zagraniczne są w Polsce drogie i firma spoza Polski chcąc dostarczać
    towar polskim odbiorcom (faktury na mniejsze kwoty) musi mieć konto w polskim
    banku. W przeciwnym wypadku rachunek ekonomiczny się nie domyka :-) Dlaczego
    tak nie można? Nie wiem, ale z mojego doświadczenia wiem, że można to
    załatwić :-)

    K.

  • 6. Data: 2007-10-05 19:32:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, K. wrote:

> [...]
    > towar polskim odbiorcom (faktury na mniejsze kwoty) musi mieć konto w polskim
    > banku. W przeciwnym wypadku rachunek ekonomiczny się nie domyka :-)

    Nie wiem, czy czasem celowo się nie zostawia "utrudniaczy" życia.
    Powoduje to nacisk na wprowadzenie Euro, a ściślej (bo to nie musiałoby
    być równoważne) - wejście do wspólnego systemu walutowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-08 20:19:24
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Dlaczego
    > tak nie można? Nie wiem, ale z mojego doświadczenia wiem, że można to

    Hmm, a może zamiast przelewów - płatności kartami przez WWW?

  • 8. Data: 2007-10-08 21:07:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Hmm, a może zamiast przelewów - płatno?ci kartami przez WWW?

    Z umową na usługę, prowizją i przewalutowaniem?
    Potrafisz to porównać cenowo?

  • 9. Data: 2007-10-09 07:23:04
    Od: <s...@a...pl>

    > Z umową na usługę, prowizją i przewalutowaniem?
    > Potrafisz to porównać cenowo?

    Na zachodzie odbiorcy mogą ponoć negocjować prowizję stałą (kwotową),
    przynajmniej tak kiedyś jeden z artykułów w GP mówił. Może w Holandii
    właśnie sie da tak wynegocjowac. Wiec przy wiekszych kwotach mogłaby ona
    procentowo wyjść np. 0,1%, 0,05% lub mniej.
    Koszt obsługi - przez www można je praktycznie pominąc. Terminala nie
    potrzebujemy. Przewalutowanie - tu zgoda, tu operatorzy mogliby sobie
    przyciać. I to równo.