  • 1. Data: 2002-12-08 23:03:22
    Temat: List polecony
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    cały artykuł jest w Rzepie:
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020916/publicystyka/
    publicystyka_a_2.html?k
    =on;t=2002010120021208
    ale to co istotne w temacie ja mozna wykorzystac list polecony poniższy
    fragment
    -------------------
    (...)
    Koperty z czystymi kartkami

    Nie ułożyło się. Około 10 lipca Jan Pawlak, jego żona Czesława oraz firma
    Jan otrzymali jednego dnia polecone listy z firmy BMT Leasing.

    - Po otwarciu znalazłem w środku czystą kartkę. Wszystkie trzy koperty
    zawierały czyste kartki. Pomyślałem, że ktoś tam w Poznaniu się pomylił.
    Zadzwoniłem, próbowałem wyjaśniać, ale wypierali się, że coś do mnie
    wysłali - opowiada.

    15 lipca 1999 r. poznańska firma wystąpiła do sądu o wydanie nakazu zapłaty
    z weksla. Podstawą wydania nakazu był złożony weksel in blanco. Prawo
    stanowi, że zanim się weksel uruchomi, trzeba listem poleconym przedstawić
    wypełniony weksel do zapłaty dłużnikom. Jest to tzw. wezwanie do zapłaty. W
    przypadku niezapłacenia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania firma
    leasingowa może wystąpić do sądu o wydanie nakazu zapłaty bez protestu ze
    strony dłużników. (...)
    --------------------
    BTW tak się zastanawiam czy, w innej sytuacji, może byc jakimś
    zabezpieczeniem dla wysyłającego list polecony wysłanie go nie w kopercie
    ale złożony/sklejony tak (jak niektóre wezwania z us czy sądów) że adresat
    jest widoczny a wszelkie stemple laduja na piśmie które wysyłamy a nie
    kopercie. IMO może to pomóc w przypadku instytucji które maja obowiązek
    odnotowania korespondecji w księdze ale nie pomoże w przypadku pozostałych
    (firm, dłużników)
    Sark

  • 2. Data: 2002-12-09 20:54:17
    Temat: Re: List polecony
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 9 grudnia 2002 o godzinie (00:03:22) napisano:
    S> Koperty z czystymi kartkami
    S> --------------------

    Stary numer, niestety. Zdarza sie nawet, ze oszust nie wysyla zadnej
    kartki w poleconym. Bo przy pustej kartce mozna (czasem) udowodnic
    daktyloskopijnie, ze rzeczywiscie pochodzi od nadawcy, a przy jej
    braku - nie bardzo. Badania sa oczywiscie kosztowne - przy malych
    kwotach sporu nieoplacalne.

> [...]
    S> ale złożony/sklejony tak (jak niektóre wezwania z us czy sądów) że adresat
    S> jest widoczny a wszelkie stemple laduja na piśmie które wysyłamy a nie

    Kiedys musialem tak wyslac, z braku kopert na poczcie (sic!). Poszlo i
    doszlo, ale nie wiem, czy nie w ramach wyjatku.

    S> IMO może to pomóc w przypadku instytucji które maja obowiązek
    S> odnotowania korespondecji w księdze ale nie pomoże w przypadku pozostałych
    S> (firm, dłużników)

    Problem chyba nie lezy po stronie wysylajacego, ale po stronie
    odbierajacego - jak sie przed tym bronic??? Przeswietlac listy
    polecone, zanim sie je otworzy?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl