  • 1. Data: 2002-12-08 23:12:44
    Temat: Proste pytanie, ale już nie mogę.
    Od: Adam Moczulski <w...@d...pl>

    Pomóżcie, wiem że sobie mógłbym wyguglać ale muszę wiedzieć rano, a już
    ze zmęczenia padam na facjatę.
    Otóż firma miała przychód np. 10000zł + 22%VAT. Z tego musiała zapłacić
    podwykonawcom 10000zł. I 2200zł zapłaciła za komputer i oprogramowanie
    pakując to w majątek trwały, to czy musi coś zapłacić jeszcze do US ? I
    co będzie z ww majątkiem gdy za miesiąc firma zawiesi (nie zlikwiduje)
    działalność ?

    Adam

  • 2. Data: 2002-12-09 16:20:17
    Temat: Re: Proste pytanie, ale już nie mogę.
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Adam Moczulski wrote:
> [...]
    > oprogramowanie pakując to w majątek trwały, to czy musi coś zapłacić
    > jeszcze do US ? I co będzie z ww majątkiem gdy za miesiąc firma

    A rejestry VAT prowadzisz? Podwykonawcom zapłaciłeś brutto czy netto?
    Co znaczy "pakowanie w majątek trwały" ?
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 3. Data: 2002-12-10 00:49:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Dec 2002, Adam Moczulski wrote:

    >+ Pomóżcie, wiem że sobie mógłbym wyguglać ale muszę wiedzieć rano,

    Czyli teraz....

    >+ a już ze zmęczenia padam na facjatę.

    Przesadzasz, dopiero skończyłem "propozycję umowy" poprawiać :)

    >+ Otóż firma miała przychód np. 10000zł + 22%VAT. Z tego musiała zapłacić
    >+ podwykonawcom 10000zł.

    +VAT ?

    >+ I 2200zł zapłaciła za komputer i oprogramowanie
    >+ pakując to w majątek trwały, to czy musi coś zapłacić jeszcze do US ?

    Wychodzi na to że nie. Nie napisałeś ilu masz pracowników ;)
    (pewnie tyle co księgowych ? :))

    >+ I
    >+ co będzie z ww majątkiem gdy za miesiąc firma zawiesi (nie zlikwiduje)
    >+ działalność ?

    Z ŚT ? Nic nie będzie. IMO oczywiście :) (jako nieuprawniony
    nie doradzam, ale opinię wyrażę, a co.... !)
    Firma działa - leci amortyzacja (dałeś jednorazową ? no to
    "w miesiącu lub miesiącu następnym" kwota amortyzacji w KUP),
    firma nie działa - amortyzacja "wisi" i czeka na lepsze czasy
    (niedawno wałkowaliśmy podobną kwestię :)).

    Pozdrowienia, Gotfryd