  • 1. Data: 2002-04-09 08:30:50
    Temat: Logo, ale bez firmy?
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Witajcie Szanowni,
    To dzięki Waszej pomocy i Waszym odpowiedziom na posty wiem, ze nie musze od
    razu rejestrowac firmy i poczatki dzialalnosci na wlasny rachunek moge
    prowadzic przyjmujac zlecenia na umowe o dzielo.
    Pojawia sie jednak nowy problem - nie chce pracowac jako "imie nazwisko" ale
    jako "nazwa wlasna",
    tzn. zamiast "Andrzej Kujawiak" chce sie przedstawic jako np. "Kormoran -
    sprzedaz czegośtam".

    1. Czy moge zatem, a jezeli tak, to gdzie, zarejestrowac znak firmowy -
    logo, nie majac zarejestrowanej DG?
    2. Pytanko drugie jest takie - czy dzialajac na UOD moge uzywac jakies swoje
    logo, mimo ze nie jest ono nigdzie zarejestrowane, (chociaz przypuszczam, ze
    zastrzezenie logo to zmartwienie wylacznie jego hm... pierwotnego
    uzytkownika)?

    pozdrawiam
    -escuola-

  • 2. Data: 2002-04-09 08:56:37
    Temat: Re: Logo, ale bez firmy?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2002, escuola wrote:

> [...]
    >+ prowadzic przyjmujac zlecenia na umowe o dzielo.
    >+ Pojawia sie jednak nowy problem - nie chce pracowac jako "imie nazwisko" ale

    IMO nie da rady. UoD jest "wykonywana osobiście";
    No...nie wiem, ale CHYBA jednak pseudonimów nie
    można używać ;)

    >+ tzn. zamiast "Andrzej Kujawiak" chce sie przedstawic jako np. "Kormoran -
    >+ sprzedaz czegośtam".

    Nawet z DG będziesz "Kormoran - sprzedaż czegośtam Andrzej Kujawiak".
    Zdaje się że ostatnio była jakaś nowelizacja przywracająca
    obowiązek wstawienia danych osobowych.
    BTW: a coś ci szkodzi podawanie danych personalnych ? -:O
    Bo ja bym się zaczął bac takiego kontrahenta ;>
    (toż to przecież "Kormoran - sprzedaż czegośtam sp. z o.o." jest
    *MNIEJ* wiarygodna niż 'jak wyżej')
    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-09 09:05:27
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-09 10:56, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
    (ciach)

    > Nawet z DG będziesz "Kormoran - sprzedaż czegośtam Andrzej Kujawiak".
    > Zdaje się że ostatnio była jakaś nowelizacja przywracająca
    > obowiązek wstawienia danych osobowych.
    Nie nowelizacja, obowiązek był cały czas, nic sie nie zmieniło.
    Ostatnio tylko Rzepa zwróciła uwagę, że nie wszyscy o tym pamietają.
    I że faktura bez poprawnej nazwy kupującego lub sprzedającego może być
    wyrzucona z odliczenia VAT naliczonego, jak sie trafi na upierdliwego
    kontrolera.

    > BTW: a coś ci szkodzi podawanie danych personalnych ? -:O
    > Bo ja bym się zaczął bac takiego kontrahenta ;>
    > (toż to przecież "Kormoran - sprzedaż czegośtam sp. z o.o." jest
    > *MNIEJ* wiarygodna niż 'jak wyżej')

    Nie jestes jedyny. Ja bym też "z lekka taka niesmiałością" do takiego
    kontrahenta podchodziła.To brzydko pachnie.
    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-09 09:20:16
    Temat: Re: Re: Logo, ale bez firmy?
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 09 Apr 2002 11:05:27 +0200, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Nie jestes jedyny. Ja bym też "z lekka taka niesmiałością" do takiego
    >kontrahenta podchodziła.To brzydko pachnie.

    Taa...przed wojną ludzie się nie wstydzili swoich nazwisk i nazwy typu
    "Jan Kowalski i synowie" to była Firma! A teraz namnożyło się tych
    bezosobowych -exów, -imów, -impexów i -eximów.

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-04-09 10:18:50
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Szanowni,
    Juz wyjasniam jak to ze mna jest - otoz nie wstydze sie swojego nazwiska i
    imienia i nie stanowi dla mnie problemu jego podawanie w nazwie, z checia i
    duma bede sie prezentowac jako Kormoran - Andrzej Kujawiak - sprzedaz
    czegostam (BTW - to nie sa moje prawdziwe dane :-) )
    Problemem jest to, ze (zakladajac sukces i ciaglosc dzialalnosci) po pewnym
    czasie nawet prezentowanie sie samym "Andrzej Kujawiak" zacznie byc
    postrzegane jako znak firmowy, a nazwa Kormoran utozsamiana z moja forma
    "firmy". Ja chcialbym ulatwic to moim klientom od poczatku i miec od razu
    wlasne logo itp, ale NIE WIEM, czy na potrzeby dzialalnosci na UoD moge to
    (logo) sobie zarejestrowac ( a najlpeije to calkiem niezaleznie od tego co
    robie).
    Dlatego pytam, czy jest jakas instytucja, ktora rejestruje znak firmowy,
    logo itp. i czy jest przepis, ktory to reguluje - tzn, czy mozliwe jest to,
    o czym napisalem w temacie - miec wlasne logo, ale bez DG?

    Wierze, ze teraz przedstawilem sprawe dokladniej i teraz Grupowicze wiedza,
    ze nie chodzi o zaden wstyd,
    pozdrawiam
    -escuola-

  • 6. Data: 2002-04-09 10:39:56
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Dlatego pytam, czy jest jakas instytucja, ktora rejestruje znak firmowy,
    > logo itp. i czy jest przepis,

    Urząd Patentowy RP.

    > ktory to reguluje - tzn, czy mozliwe jest to,
    > o czym napisalem w temacie - miec wlasne logo, ale bez DG?

    USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
    (Dz. U. z 2001 r. nr 49 poz. 508)

    Od strony technicznej - rejestrowaliśmy kiedyś znak firmowy i mimo wszystko
    chyba najtańszym sposobem jest wynajęcie rzecznika patentowego.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-04-09 20:04:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    [...]
    >+ (BTW - to nie sa moje prawdziwe dane :-) )

    Ekhm... Widzę pewną niekosekwecję skoro nawet PYTASZ pod przykrywką ;)
    [...]
> [...]
    >+ robie).
    >+ Dlatego pytam, czy jest jakas instytucja, ktora rejestruje znak firmowy,

    Urząd patentowy, AFAIK. Zapytaj groups.google.com (->zaawansowane)
    o grupę "prawo" i hasło jak wyżej - niedawno (TAM) coś było.

    >+ logo itp. i czy jest przepis, ktory to reguluje - tzn, czy mozliwe jest to,
    >+ o czym napisalem w temacie - miec wlasne logo, ale bez DG?

    Nie wiem... Spółka Handlowa "w organizacji" chyba może.
    Osoba fizyczna... jak się dowiesz to daj znać :)

    [...]
    >+ ze nie chodzi o zaden wstyd,

    Wierzymy, wierzymy, tajniaku :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd